Hej alle aminoer, Vi er efterhånden blevet viklet godt og grundigt ind i vores projekt om at få en blog / supportarkiv op at stå. Vi har en masse gode idéer og vi føler egentligt at der er nok at gribe om - måske endda alt for meget. Begge er vi klar til at lægge arbejdstid i projektet, så derfor søger vi nu tips til hvordan vi får struktur på det hele. Vi har købt domæne og webhotel, og har fået sat os lidt ind i de features surftown har at tilbyde. Samtidigt er vi kommet igang med wordpress og SEO (her skal der bruges meget tid, da vi gerne skulle have nogle penge ud af projektet) og funktionerne heri - selve artiklerne og det indhold der kommer på siden/bloggen, vil være af høj kvalitet og personligt rettet mod brugerne, og det er vi også klar til at springe ud i nu. Men hvordan gør vi? Hver gang vi starter et sted - eksempelvis introduktion til wordpress - går der ikke lang tid, før vi støder på nye problemer, såsom hvorvidt det giver mening at lære wordpress uden at være 100% inde i SEO til wordpress osv. osv. Altså kører tingene i ring. Hvordan strukturerer vi projektet? Skal vi lave en forretningsplan, eller en handlingsplan - eller noget helt tredje til at starte med? Skal vi dele tingene op med det samme- eller skal vi have samme grundviden om website/design/wordpress/artikler? Håber på i har nogle tips og tricks til at gøre opstarten af projektet langt mere overskueligt og håndgribeligt. Vi er fuldstændigt hooked på at køre det op hurtigst muligt - da det netop er en del af ideen at arkivet langsomt opbygges og bliver en stor database af information - men samtidigt vil vi ikke launche noget halvfærdigt juks, og derved måske spilde en god idé :) På forhånd tak for tips og svar :-)! |
Hej Lasse og Bjørn
Jeg tror at I har brug for at sætte jer stille og roligt ned og tænke på jeres mål for projektet.
Hvad vil I opnå og hvad vil I have at brugerne skal opnår.
Det lyder som om, at I vil det hele på én gang og det kan ikke lade sig gøre!
Når vi (virksomhed) laver projekter for kunder, starter vi altid med målet for kundens ønske.
Derfor tror jeg at I skal starte med at skabe overblik og få lavet en projektplan, som I arbejder ud fra.
Sammen med projektplanen, bør I også lave en tidsplan for start og forv. sluttidspunkt for projektet.
Nu kunne I jo have skrevet i tidplanen:
- Uge 28 - Oprettelse hos surftown, samt viden om funktioner
- Uge 29 - 30 - Design af blog, samt viden omkring blogfunktioner
Det var bare et eksempel.
Jeres projektplan kunne sagtens deles op, således at Lasse søger for en ting (eks. opbygning database) og Bjørn søger for (branding af blog - uge 38)
For år tilbage stod vi i samme situation, hvor vi også ville have alt ting færdigt inden vi overhovedet havde planlagt noget..... Og, tro mig, tiden går og det blive noget juks, som du skriver.
I har simpelthen brug for at sætte jer ned og finde ud af hvem gør hvad og hvornår og ikke mindst hvordan når vi vores mål med projektet - både praktisk og tidmæssigt. Men lov mig nu, brug nu tid på projektplanlægning og får det skrevet ned.
Forarbejde giver altid det bedste resultat!
Held og lykke med bloggen