Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse CVR og Moms spørgsmål ...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rødding, Skive
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens ,

Står og er meget tæt på mit mål med at starte en mindre selvstændig virksomhed op , og i den forbindelse er der lige et par små spørgsmål jeg lige skal have afklaret da jeg gerne vil være helt sikker på at jeg har tjekket alt :)

Spørgsmål 1: Hvis der allerede er et cvr nummer registreret på adressen ( Vores privat adresse ) sker der så noget ved at der bliver registreret endnu en ( Af 2 forskellige personer) ?

Spørgsmål 2: Når jeg går ind og vil registrere et cvr nummer på webreg, skal jeg så i samme omgang registrere moms nummer selvom jeg endnu ikke ved hvornår jeg går rigtigt igang ? eller kan dette gøres på et senere tidspunkt...

Håber i kan hjælpe mig sådan jeg kan få en følse af jeg har tjekket alt igennem :D
Men er der andre ting jeg skal huske at undersøge så er i velkommen til at skrive dette også :)

Mvh Netha

Mvh. Netha Skov Splidsboel
www.miVision.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nehta

Der kan sagtens være flere cvr. nr. på samme adresse, men så vidt jeg ved kan en person kun have et CVR. nr når der er tale om enkeltmandsvirksomheder.

2)  Du kan uden problem mom reg. dig nu selvom du ikke rigtigt ved hvornår du går i gang.

kommer du til at importere vare fra land uden for EU vil det være en god ide at du også importør registrere dig med det same for då er det gjort.  Det sker også på samme blanket som moms reg.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Iøvrigt held og lykke med dit projekt Yes

 

Mvh

Ravn

 

Fra Rødding, Skive
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er bare kommet i tvivl ang. det moms reg. da når man går ind på webreg og så sætter flueben i at man godt vil momsregistreres så skal man angive hvornår man påbegynder momspligtige aktiviteter... men der sker vel heller ikke noget ved at sige det er fra dags dato , da man jo ikke skal betale noget hvis man ikke tjener noget ?

Mvh. Netha Skov Splidsboel
www.miVision.dk

Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du hverken har købt eller solgt, skal der bare nul indberettes. Det er vigtigt at huske ellers bliver du skønnet og får fornøjelsen af et gebyr på 800 Danske

Mvh Brian

Fra Rødding, Skive
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det at dette skal inberettes ?

Det er et selvstændig bibeskæftigelse jeg er ved at starte op , så kommer til at værre på suplerende dagpenge ved siden af.

Min rådgiver er på ferie så han bad mig om at få ordnet nogen ting imens, f.eks. det med at oprette et cvr nummer , hvilket faktisk er svære end jeg forventede :D

Mvh. Netha Skov Splidsboel
www.miVision.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Netha:
Hvor er det at dette skal inberettes ?

Når du er moms reg. skal du indberette moms enter 1 gang pr. kvatal eller hvert ½ år.  Har du ingen momspligtit aktivitet i perioden skal du bare nul indbette moms dis. at du skriver nul i din moms angevelse. Moms indberetningen kan ske via  nettet når du har bestilt en "Tast selv" hos SKAT.dk 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=332951&newwindow=true

 

Netha:
hvilket faktisk er svære end jeg forventede :D

Der er da intet svært i at oprette et CVR nr. / Moms reg.

Mvh

Ravn

Fra Rødding, Skive
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak :D det finder jeg nok ud af så hvis det er noget der kommer med tiden :)

Nej kan godt se det faktisk ikke er så svært at oprette alligevel , tror bare den lavede fejl da jeg prøvede første gang :)

Mvh. Netha Skov Splidsboel
www.miVision.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netha.

Vil lige oplyse at hvis der er tale om en mindre "hobbyvirksomhed" kan du jo helt undlade at lade dig momsreg. Gør det meget nemmere, da du så ikke skal indberette. Du må stadig omsætte op til en hvis grænse (husker ikke hvor meget)

Du skal være opmærksom på at du stadig skal fører regnskab fra reg. dag, selv om du venter med at gå i gang for alvor.

Held og lykke med biksen!

Fra Rødding, Skive
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er det faktisk , mener at det er 50.000 kr at grænsen går , men der går vist et godt stykke tid inden jeg når der op :)

Men mange tak nu tror jeg at jeg er ved at komme frem til hvordan jeg skal gribe det an .

Mvh. Netha Skov Splidsboel
www.miVision.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)