Halløjsa, I dag ringede Kræftens bekæmpelse for at hører om vi ikke ville give dem nogle penge. Men jeg ville såmænd gerne støtte dem så jeg tilbød dem i stedet, at de kunne sende mig nogle reklamebannere også ville vi kvit og frit smide dem i rotation på ontv.dk, hvor vi har 200.000 unikke brugere forbi hver måned. Det kunne de godt, men så skulle jeg betale 2.000,- for at bruge deres logo. Fair nok, at de ikke vil bruge tid på at sende et par bannere uden at være sikker på en konvertering eller lign. Men jaja, det må de så selv om... Over and out... :o) |
Kræftens bekæmpelse - arrogante?
- 1
|
Det var nok et call-center. De organisationer er efterhånden blevet rigtige professionelle og man møder sjældent idealisterne.... |
Jeg ved godt at det lyder lidt mærkeligt, men hjælpeorganisationer er ikke altid vilde med at blive exponeret på den måde. I udlandet er det i øvrigt meget værre end i Danmark. Det er efter min mening lidt utraditionelt at hjælpeorganisationer har deres egne partnerprogrammer. Måske ikke i alle lande, men i nogle. Men kan da godt se at det virker lidt pudsigt at de vil have penge for at blive eksponeret på din side :-) |
Det er nu heller ikke noget jeg tænker mere over. Var jeg Kræftens bekæmpelse, ville jeg da også overveje nøje, hvornår jeg gjorde den slags. For uanset hvad, så tager det tid og ressourcer at skulle formidle bannere ud osv. og det kan være svært at styre budskaber osv. For nogle måneder siden købte vi iøvrigt nogle kuglepenne som støttede hospitalsklovnene. 600 kr. for 25 kuglepenne og 16-20 gule blokke. Tror det var buyaid eller sådan noget de hed, dem som solgte os pakken. Da jeg modtog pakken stod der, at 10% af omsætningen (eller var det overskuddet?) gik til klovnene. Der blev jeg sur. Jeg synes sku ikke det er i orden. Jeg troede jeg købte et par dyre kuglepenne for at støtte et vigtigt stykke arbejde og jeg endte med at støtte en virksomhed med at profitere på klovnene. God dag :o) |
En af mine hygge non profit projekter henter nyheder fra 200+ lokale nyhedssider fra hele verdenen, Min ide for det var ikke at tjene penge men udfordre mig selv og hjælpe andre, men nej..... |
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Okey... se det var noget jeg ikke havde tænkt over. At hjælpeorganisationer ikke altid er interesseret i promovering på diverse hjemmesider. Jeg havde ellers lavet et non-commercial hjemmeside, på en af de domæner jeg havde ledigt for at støtte 3 hjælpeorganisationer. (Det skal lige præciseres at det er fuldstændigt non-commercial, der er kun tre direkte link ud af siden til de tre hjælpeorganisationers donationside, og jeg betaler selv af egen lomme for hostingudgifterne osv.) Jeg havde ellers selv lavet de bannere i kan se på hjemmesiden (i min signatur). Tror I jeg vil få problemer med det? Jeg havde slet ikke haft i tankerne at de skulle ha' noget imod det. Da jeg ikke har forstand på programmering er det bare clickbare billeder. :) så jeg ved godt at hjemmesiden ikke er super-duper eller seo-optimal eller google-venlig. Plus det kan 100% sikkert laves meget bedre. :) Jeg tror lige jeg skal kontakte dem og høre om det er fint fra deres side. Jeg takker for at I lige gjorde mig opmærksom på det. :) |
Kommer snart...
hej tænkstort Din side virker slet ikke her... (ved ikke om du har taget den ned nu? |
Det kan være fordi billedet er for stort. Det tager nok lidt tid at loade. :) Det er lavet i en stor billede (ja jeg ved det ikke så smart, men som sagt, jeg kan ikke finde ud af at programmere.) |
Kommer snart...
Jeg fik af vide man skulle have skriftlig tilladelse for at bruge deres navn og logo. |
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.