Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sende uopfordrede mails til virksomheder, hvis min service er gratis?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tillader mig at supplere med lidt juridisk input, der kan spare en henvendelse til forbrugerombudsmanden. Vi er inde i markedsføringslovens § 6, stk. 1.

Uanset, om du tilbyder en gratis service er du stadig omfattet af spamforbuddet, fordi du sender de pågældende mails ud "med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser", som bliver fortolket relativt bredt. Der vil altså stadig være tale om spam selvom du ikke tager penge i første omgang for sign-up eller måske kun tjener på reklamer.

Straffen for spam er efter forbrugerombudmandens og domstolenes praksis en minimumsbøde på 10.000 kr. for op til 100 mails og derefter 100 kr. pr. mail fra mail nr. 101 og op efter.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den overbevisende juridiske argumentation.

Det er jo netop et spørgsmål om, hvordan formuleringen bliver tolket, og hvis den, som du siger, bliver tolket bredt så er der jo ingen tvivl.

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Er du programmør? Og arbejder du stadig på projektet? Jeg arbejder på et lignende projekt (reklamebaseret Itplatform med gratis service for de brugere som opretter sog) men er på udkig efter en programmør som samarbejdspartner :-)

Mvh

Maibritt Brodersen, Kontaktfladen

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)