Hej alle! Vi har en webshop, hvor størstedelen af kunderne er udenlandske. Det sker oftere, at transaktioner bliver afvist. Der er selvfølgelig de "normale" såsom forkert kortnummer, udløbsdato osv., hvor det er en fejlindtastning der er skylden, og hvor det som regel lykkes anden gang. Der er dog også en del afviste transaktioner, hvor vi ikke aner hvad der er gået galt, og de bliver bare afvist hos VISA, Mastercard eller hvor det nu er, uden vi kan få at vide hvorfor. Jeg har prøvet at have fat i Wannafind support og PBS support. Sidstnævnte kunne ikke sige mere, da det er VISA/Mastercard der afviser, og det kun er kunden der kan få at vide hvorfor. Er det normalt at det sker engang imellem, og noget vi bare skal acceptere? Eller er der noget vi kan gøre ved det? Det er jo et tabt salg hver gang det sker. Mvh Markus |
Hej Markus,
Får I ikke en fejlkode retur fra Wannafind og PBS på hver afvisning? Køre I med 3D-secure på jeres betalinger?
I skal vide at op mod 10% af betalingerne vil man opleve blive afvist – dette betyder ikke at man aldrig modtager denne, men at kundens betaling kan fejle i første omgang (f.eks. ved at de indtaster forkerte kortinformationer, som du selv nævner sker ofte). De bliver herved opfordret til at prøve igen og I vil derved opleve at betalingen går igennem alligevel og at I også vil kunne finde den under nye eller hævede betalinger i din administration hos din leverandør.
Det er altid kun PBS der kan oplyse dig hvorfor den enkelte betaling er blevet afvist (og de skal kunne se hvorfor den bliver afvist) og du skal kontakte dem på f.eks. telefon 4489 2480 eller via www.pbs.dk/kontakt