Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af etableret .com side. Danske regler mht. moms og etableringsomkostninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået et super godt tilbud (synes jeg selv) på en side jeg kan købe for ca. 60.000 kr. Siden tjener pt ca. 5000 kr om måneden med en arbejdsindsats på ~5 timer ugentligt. Men der er et par ting jeg er nødt til at være klar over før jeg slår til. Jeg har nemlig ikke selv et firma og mangler lidt erfaring:

1: Siden sælger ebøger - dvs. ingen udgifter (pånær hosting). Halvdelen af salgene er gennem affiliates. De får knap 70% af salgsprisen. Men hvis jeg skal have moms på så stjæler det jo 20% mere af salgsprisen og dermed har jeg kun 10% tilbage til mig selv. Kan det virkeligt passe? Findes der evt. en måde at have firmaet som amerikansk firma og dermed undgå momsen? Det er jo en amerikansk hjemmeside, primært amerikanske kunder og desuden et rent digitalt produkt der således "ikke har hjemme i DK"...

2: Hvis jeg køber siden for 60.000 kr før jeg har oprettet et CVR-nummer kan jeg så stadig skrive det på som etableringsomkostninger for firmaet om 8 uger når jeg får et CVR-nummer? Jeg mener investeringen er jo lavet før firmaet officielt er oprettet, men fradraget på 60.000 kr er rimelig essentielt ;-) Grunden til jeg spørger er at sælger er interesseret i at få handlen overstået hurtigt da han skal investere pengene selv.

På forhånd tak

Asbjørn

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:49

There is no such thing as a free lunch. Har du gjort dit hjemmearbejde? Kender du personligt dem du handler med? Har du tjekket deres referener? Er alting fryd og gammen?

If it sounds too good to be true - it always is!

Ang. det faktuelle så tjekker du selvfølgelig med en revisor. Hvis du har 60.000 kr. at smide efter en .com så har du vel også en tudse at kaste efter en revisor?

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:21

Hehe ingen grund til at være sådan en sortseer ;) Tak for at du prøver at holde den barnlige naivitet væk fra amino, men pånær det kan jeg ikke lige se hvad jeg skal tage med fra dit indlæg. Nå men heldigvis har jeg fået nogle gode råd andetsteds på amino så spørgsmålet er ikke aktuelt mere :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)