Jeg faldt lige over en anden tråd, med nogle spændende cykler... og kom til at tænke på jeg egentligt godt kunne tænke mig en mountain bike.... Men da jeg snart flytter til hovedstadsområdet er det jo ikke sikkert jeg kommer til at bo i nærheden af nogle fede steder, at bruge sådan en. Derfor tænkte jeg der var nogen, der kendte til steder, hvor man kan opbevare sin mtb i nærheden af noget natur - hvis der er mulighed for at klæde om og tage sig et brusebad samtidigt ville det være ekstra fedt...
Kender I til noget i den retning?
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Nej, jeg tror ikke det findes. Jeg kører selv MTB og er bosat i Søborg.
Jeg kører for det meste i Hareskoven ved Værløse, hvor der er 26 km etableret mountainbike rute. Det er så vidt jeg ved den længste rute i DK. Her ville det jo være oplagt at etablere din idé, som jeg faktisk synes om.
EDIT:
Ved nærmere omtanke ved jeg ikke hvor mange der vil benytte en sådan service. Det er selvfølgelig oplagt for folk der bor langt fra et godt MTB område. Jeg cykler dog selv til og fra skoven, men der er også muligheder her. Etabler en cykel vaske station hvor folk for en 20'er får adgang til sæbevand, børster i forskellig størrelse og en højttryksrenser. Næsten alle MTB ryttere vasker deres cykel for hver gang, og hvis dette kan gøres inden de starter cykelturen hjem ville det være perfekt.
Mvh
På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.
Det er lige netop det jeg tænkte.... Der ligger nogle rigtigt fede steder, at motionere uden for kbh, men hvis man f.eks. bor på Frederiksberg eller noget er der lidt langt til fede steder, at bruge en mtb f.eks....
Derudover ser jeg egentligt også gode muligheder for at lave nogle spændende ting med sådan en virksomhed.... Man kunne f.eks. lave noget med nogle gymnasier - motion burde være muligt, at sælge der :)
Så det ville være superfedt, hvis der var nogen der tog idéen op... Hvis altså der ikke allerede er?
Men hvis ingen gider, så er jeg sgu selv frisk på at starte noget op - jeg har et par kammerater, der har styr på det tekniske mht. cyklerne, som ville være med på sådan en idé.... Det eneste der mangler er bare et par investorere.....
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Det er klart man også ville skulle have tilbud til dem der tager cyklen med sig.... Det ville jo bare være en ekstra mulighed for at skabe indtjening. Men jeg tror bestemt der vil være et marked i forhold til folk, der bor i lejlighed osv... Der ville det jo være ret fedt at kunne frigøre pladsen....
Det er klart man også ville skulle have tilbud til dem der tager cyklen med sig.... Det ville jo bare være en ekstra mulighed for at skabe indtjening. Men jeg tror bestemt der vil være et marked i forhold til folk, der bor i lejlighed osv... Der ville det jo være ret fedt at kunne frigøre pladsen....
Hej Fama,
Min første tanke er, at det lyder smart og, at jeg sikkert selv ville kunne finde på at bruge et tilbud af den slags hvis der var styr på det hele.
Min anden tanke er, at jeg godt kunne tænke mig at høre din samtale med forsikringsagenten der skal give et tilbud på, at forsikre 20-50+ cykler på en stk. pris på 10.000+ der skal stå tæt ved en mørk skov et sted i København.
.. af frygt for at prisen for opbevaring så vil være dyrere end selve cyklen, tror jeg virkelig at du skal kunne overbevise forsikringsfirmaet om at du personligt vil sidde og passe på dem hele natten med en kniv (lovlig størrelse selvfølgelig)
- jeg har aldrig hørt om noget ´organiseret´ i den retning
- til gengæld så har jeg selv brugt en anden metode hvor jeg har manglet opbevarings-plads...
- at starte fra en ende af, og pænt banke på hos gårde/landbrug i det konkrete område
- og, hvis du vil være sikker på at de også har brusebad, så kan det feks være en rideskole, hvor de som
regel haar omklædning til eleverne
- en anden mulighed - der findes en fortegnelse over ´natur-gård-campingpladser´, dvs. folk der har en gård med jord, og hvor de modtager gæster til simpel camping. til disse er der som regel indrettet med toilet og bad.
Min anden tanke er, at jeg godt kunne tænke mig at høre din samtale med forsikringsagenten der skal give et tilbud på, at forsikre 20-50+ cykler på en stk. pris på 10.000+ der skal stå tæt ved en mørk skov et sted i København.
Det er klart også den ting jeg ser som den største forhindring. Jeg tænker dog det må være muligt, at få bygget et opbevaringsrum, der er ret solidt.....og derudover låse cyklerne fast nok... ihvertfald fast nok til at evt. tyve ikke kan nå at slæbe dem afsted, inden man kan få politiet tilkaldt ved hjælp af et alarm-system.
Men det er klart sikkerheden, der ville være den primære forhindring. Det vil være en kæmpe post i budgettet og kunsten vil være at finde balancen mellem udgifterne til sikkerhed og forsikring.... Men kunne man finde den balance tror jeg bestemt konceptet ville kunne være bæredygtigt.
Ja det var da egentligt en god idé.... I mangel af mit drømmekoncept kunne en rideskole eller campingplads jo være oplagt.... Man kunne måske endda indgå et mere organiseret samarbejde med en campingplads - i vinterhalvåret har de jo ikke de store indtægtskilder. Så der ville det da være oplagt, at køre noget MTB-hotel :)