Hej alle Aminoer. Jeg kunne godt tænke mig at høre andres meninger om velgørenhed og markesføring. hvad syntes i om dette ? usmageligt eller en okay ide ? Og er der nogle af jer der har erfaring med dette ? Fx. I Novenber når års julemærker kommer på gaden. tager man ud og køber en masse. Man gør sine kunder opmærksomme på at, i de næste to mdr er med til at støtte julemærkehjemmene, hver gang de køber en pakker kommer der for en 5 julemærker på. Eller man har måske en sko butik og i April fortæller man sine kunder at i hele April giver man sit overskud til børn i Afrika som mangler sko. Jeg tænker på at, alle får jo noget ud af det. Shoppen får måske en masse PR, kunderne føler de gør en ``god gerning` og børn i Afrika får sko, og julemærke fonden får lidt penge. ( dette er bare en eksempel, ved godt at det nok ikke bare er lige til at sende sko til Afrika ;-) ) Er dette en okay måde at lave PR eller er det usmageligt ? lad mig høre andre mening så vi kan få lidt debat. Ha en god aften Hilsen Mick
|
Jeg synes det er helt fint at benytte velgørenhed som et markedsføringselement, så længe det selvfølgelig er reelt og at man giver de ting man siger til de rigtige mv.
Hvis firmaet kan vinde nogle kunder og noget brandværdi samtidig med at kunden kan gøre en god gerning ved at støtte et velgørende formål, så ser jeg ikke andet end en "win win" situation.