Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor meget tjener et gartneri pr 1000 stk. frugt eller grøntsag de sælger?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

. nu kommer endnu et sjovt spørgsmål fra mig. hvis man har et kæmpestort gartneri, og man trækker alle udgifter fra som der er til sådan noget, hvor stor er avancen så på 1000 stk frugt og grønt solgt? grunden til at jeg vil vide det er, om jeg skal måske inden for de næste 10 år sigte efter at åbne mit eget gartneri med tilhørende snitteri, så det bliver billigere med den restaurationskæde jeg vil åbne. håber der er nogen her der kan hjælpe.

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:17

Fedt spørgsmål..:)

Jeg tror det bedste er,at du besøger nogle gartnerier og spørger dem hvordan de klare sig. Eller prøv undersøg hvem  der "køber" hos de forskellige gartnerier og spørge dem hvad de betaler osv.

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12873
Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tror du ikke bare du skulle se at få dig en relevat uddannelse frem for at spørge om alt muligt hypotetisk!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15068
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:22

Tør man foreslå, at du starter med en ting af gangen?

Er du klar over, hvor meget 10 år er? Verden forandre sig ekstremt på den tid, og det samme gør mange brancher! Så at planlægge noget 10 år ude i fremtiden, når du ik engang er i gang, er spild af tid og kræfter!

Fokuser! Fokuser! Fokuser!

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 18:48

hvad er det for et flabet svar at give. det kan være at der er en menig med at jeg spørger jo!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37

Hej pigenmedideerne

JEg tror at du kommer længst ved at kontakte de forskellige steder. MEd alle de priser som du skal bruge, og evt få en revisor med over, til at beregne det.

Nu kan man ikke sætte alle gartnerier over et, da nogle kører økologisk, og andre traditionelt, det er lidt lige som at spørge, hvad et serigrafisk trykkeri tjener ved 1000 tryk....her vil det svinge fra 100 kr til 50.000 kr, alt efter emner, og hvem der trykker det.

Ligeså så er der forskel på om det er forskellige bær og frugter, og så findes der dem de importerer, fra spanien og andre lande, og altefter deres agent i landet, så vil de få forskellige priser. Så en måde at regne lidt ud, er at kikke i de forskellige garneriers regnskaber, det vil sige at købe deres regnskaber, ved www.cvr.dk.

/Kenneth

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:44

pigenmedideerne:

hvad er det for et flabet svar at give. det kan være at der er en menig med at jeg spørger jo!

Der er intet flabet i det Fashion skriver.... Manden ved nok et eller andet om at drive virksomhed - så det er med at slå lyttebøfferne ud og ikke blive fornærmet, når han skriver noget ;)

Han skriver jo ikke som han gør, for at pisse på dig.... Men fakta er at du i en anden tråd har gang i en plan om at sælge færdiglavede salater - ved hjælp af et par ungarbejdere med skrælleknive... Den plan har så i mellemtiden udviklet sig til du simpelthen vil starte en restaurantkæde op som så skal bakkes op af et gartneri....

Der tør jeg godt vove at påstå dit fokus er helt ude at skide... For aner du ikke hvad kostprisen i engrosleddet af grøntsagsmarkedet er..... Ja så er et professionelt gartneri nok ikke lige det nemmeste mål, at sætte sig... For slet ikke at tale om ligefrem at eje en kæde af restauranter...

Så skriv dig Fashions råd bag øret og fokuser på dit primære mål: Som vel må være at få solgt nogle salater :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 19:52

det har hele tiden været meningen at jeg vil lave en kæde ud af at sælge salater, det er måske bare ikke fremgået tydeligt nok, men det er det der er mit mål og så er det jeg tænker at hvis jeg om 10 år har fået måske 20 af dem op at stå ( det går jo hurtigere jo flere man har i forvejen) så tænker jeg selvfølgelig på at gøre det så billigt som muligt, og her kommer det med gartneriet og snitteriet ind, for så vil jeg gerne vide hvor stor besparelsen ved at have sit eget gartneri, pr 1000 frugt eller grønt, den er på.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02

Hej Pigen...

Meget kan man få svar på herinde, men det du mangler svar på kræver brancheviden. Det vil sige, at du måske får forkerte råd herindefra....

Sæt dig med en skabelon til en forretningsplan, udfyld den grundigt og send den til mig på fokus@mail.telenor.dk. Så skal jeg kigge på den (jeg har intet branchekendskab men er talnørd). Du må jo have en plan med dine spørgsmål og det er korrekt, at de peger lidt  hver sin retning. Så Fashionseller er altså ikke helt gal på den, når han skriver: fokusér!!!!

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15068
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:22

pigenmedideerne:

Jamen selv tak da!

pigenmedideerne:

det har hele tiden været meningen at jeg vil lave en kæde ud af at sælge salater, det er måske bare ikke fremgået tydeligt nok, men det er det der er mit mål og så er det jeg tænker at hvis jeg om 10 år har fået måske 20 af dem op at stå ( det går jo hurtigere jo flere man har i forvejen) så tænker jeg selvfølgelig på at gøre det så billigt som muligt, og her kommer det med gartneriet og snitteriet ind, for så vil jeg gerne vide hvor stor besparelsen ved at have sit eget gartneri, pr 1000 frugt eller grønt, den er på.

Hvis du har 20 saletbarer, så vil det jo slet ik kunne betale sig, at have egen produktion...

Claus Meyer har jo bevist, at selvom man er kendt kok osv, så er priserne ved egen produktion så enorme, at det er svært at gøre rentabelt! Og det er vel og mærke i et prisniveau, som er mindst 20 gange højere end en salatbars...

Men Im out... 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)