Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrer sig, for at impoter fra Kina? Kan det betale sig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Aminoer.

Kan det over hovedet betale sig at blive momsregistret for at handle til videre salg fra Kina, og så kun have en hobby butik med 5 - 10 salg om året ?

Det er jo gratis at blive moms registreret, men er det regnskab man skal sende ind svært at lave, hvis man handler for et par tusind om året? :)

- Mads Ulbæk

Sælger nu min Affiliate side, da jeg ikke har tid til to Ny-mobil.dk ! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 18:29

Du har jo tidligere fået at vide at det ikke er lovligt at importere vare uden at være impotørregistreret / moms reg.  Så det er ikke et spørgsmål  om det kan betale sig, det skal du ifølge loven.  

starte med at sprøge dig selv om det overhoved kan betale sig at importere vare fra udlandet når du kun satser på 5 - 10 salg årligt ?  Det virker rimeligt useriøst.

Mvh

Ravn

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 22:30

Ravn:

Du har jo tidligere fået at vide at det ikke er lovligt at importere vare uden at være impotørregistreret / moms reg.  Så det er ikke et spørgsmål  om det kan betale sig, det skal du ifølge loven.  

starte med at sprøge dig selv om det overhoved kan betale sig at importere vare fra udlandet når du kun satser på 5 - 10 salg årligt ?  Det virker rimeligt useriøst.

Mvh

Ravn

Har heller ikke tænkt mig at bryde loven, men skal høre om det kunne gå rundt, hvis man sælger 5 - 10 gange, eller om man bare skule lade vær med at sælge så.

Jeg synes det er seriøst, for jeg tænker på hvis ens forretning går dårligt det første år.

- Mads Ulbæk

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 09:02

Det kommer nok an på prisen, men i de fleste tilfælde ville det nok ikke kunne betale sig at bruge tid på det, hvis du kun vil sælge 5-10 produkter.

Selvfølgelig hvis du kan finde noget med en god avance og eksempelvis sælge det for 4000 pr. styk som du regner med kune at ville sælge engang hver anden måned, så er det vel en ok ekstra indtægt, men der er også SU der skal overvejes, når du modtager dette.

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Skrevet kl. 15:23

Thomas Pedersen:

Det kommer nok an på prisen, men i de fleste tilfælde ville det nok ikke kunne betale sig at bruge tid på det, hvis du kun vil sælge 5-10 produkter.

Selvfølgelig hvis du kan finde noget med en god avance og eksempelvis sælge det for 4000 pr. styk som du regner med kune at ville sælge engang hver anden måned, så er det vel en ok ekstra indtægt, men der er også SU der skal overvejes, når du modtager dette.

Hvad skal der overvejes ved SU.? :)

- Mads Ulbæk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)