hej allesammen. hvis jeg skal lave 500 portioner salat, og jeg tager gulerødder som et eksempel, der skal jeg bruge 1000 gulerødder om dagen, så skal der skrælles 120 gulerødder i timen, og det skal jeg bruge 2 medarbejdere til i 8 timer om dagen til 100 kr i timen inkl forsikring (ungarbejdere) så kommer det tricky spørgsmål. hvis jeg har 100 forksellige slags frugt og grønt i butikken, hvor mange af hver skal jeg så bruge for at kunne lave 500 portioner, og hvor mange skal der så skrælles i det hele? hvis jeg altså ikke kun skal bruge gulerødder? håber i forstår spørgsmålet, men det er lidt kompliceret for min lille hjerne at regne ud |
hvor mange grøntsager og hvor meget løn
Hvis du skal lave så meget salat, var det så ikke en idé at prøve at regne på, om det kan svare sig at købe pre-snittede grøntsager? Det kunne du jo klare med en tur i metro eller andet steds. Så kan du bruge de 2 ungarbejdere i 2-3 timer om dagen til at blande, pakke og sende afsted. |
men så kommer det jo til at koste ekstra med pre-snittede grøntsager, og jeg fokuserer meget på at holde udgifterne så langt nede som muligt. Men hvor mange skal jeg bruge af de forskellige grøntsager. jeg gætter på 5, og så skal jeg vel regne ud, hvor mange der kan skrælles på en time, og så lønnen. er det korret? |
Er 60 gulerøddder i timen i gennemsnit over 8 timer ik ret optimistisk? Tvivler på de sidste 3-4 timer er særlig effektive! |
Det bliver da nogle ordentlige portioner salat, hvis der skal 100 forskellige slags frugt og grønt i... |
Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...
jeg har også tænkt på at lave det på deltid for medarbejderne således at de kan skal stå imellem 2-4 timer om dagen |
Tvivler på at du kan holde motivationen oppe hos dine ungarbejdere på den måde. Som der er en anden der også skriver, så tror jeg er pre-snittede grønsager er vejen frem. Held og lykke med det. |
nej det jeg mener er at de skal være et udvalg på 100 forskellige frugter og grøntsager og der vil jeg bruge lige mange af dem istedet for at bruge 1000 gulerødder |
Ved ikke lige med regnestykket, men du skulle måske istedet investere i en skrællemaskine istedet, så kan én person klare det hele alene indenfor de 8 timer. :) Jeg fandt lige den her link på google: http://www.jbias.dk/dk/Produkter/Guleroedder/02/Kronen-Skraellemaskine/73.html Held og lykke. |
Kommer snart...
det var da en god ide. men hvor meget koster sådan en. kan ikke finde prisen noget sted |