Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DIV / CSS problem - Placering af tekst i tables

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus:

I princippet, men padding på menu-containeren vil være klart at foretrække. Man kan lige så godt gøre det ordentligt.

Sandt, men tvivler på han bryder sig om at vi siger det er en om'er ;-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 15:53

Tables er en no-no at bygge et website op i, brug som de andre siger hellere Div's. Det er slet ikke en kritik eller noget, men det er langt mere simpelt og browservenligt.

<div id="test">

<p>Her er noget tekst</p>

</div>

Div'en styler du i din CSS fra id'en, og placerer den som du har lyst :) Ret simplificeret, men det er i hvert fald the basics!

Væn dig også til at smide en "margin: 0px;" på dine p-tags, H1-tags osv, da der er en naturlig margin i IE, som giver din tekst et større mellemrum, i forhold til andre browsere.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:19

Swon:
Sandt, men tvivler på han bryder sig om at vi siger det er en om'er ;-)

Måske ikke.... Men hellere bygge det ordentligt op fra bunden, end binde sig op på en struktur der er håbløs i det lange løb.... Så han vil sikkert bande "os" langt væk lige nu.... Men tager han rådene til sig kan jeg godt garantere han vil se lyset lidt længere nede af vejen :)

Lige et P.S..... Det der med at der blot er tale om man har hentet inspiration kan vist diskuteres.... Men man skal vist være mere end almindeligt blåøjet, hvis man ikke tydeligt kan se der ikke alene er tale om plagiat i forhold til det generelle designoplæg men også i forhold til specifikke elementer - stjernen nede i hjørnet har jeg ihvertfald temmeligt svært ved bare at kalde "inspireret" af det andet site ;)

Det kan vi så diskutere de moralske aspekter af herfra og til juleaften.... men en ting der næppe står til diskussion er at hvis det er ens udgangspunkt for at drive forretning, så kommer man næppe langt.... og grænsen til at bryde loven er hårfin.... så slår man sådan en stil an må man, som minimum, forberede sig på at tage et par juridiske slåskampe hen af vejen.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:42

Fama:

Det der med at der blot er tale om man har hentet inspiration kan vist diskuteres.... Men man skal vist være mere end almindeligt blåøjet, hvis man ikke tydeligt kan se der ikke alene er tale om plagiat i forhold til det generelle designoplæg men også i forhold til specifikke elementer - stjernen nede i hjørnet har jeg ihvertfald temmeligt svært ved bare at kalde "inspireret" af det andet site ;)

Det kan vi så diskutere de moralske aspekter af herfra og til juleaften.... men en ting der næppe står til diskussion er at hvis det er ens udgangspunkt for at drive forretning, så kommer man næppe langt.... og grænsen til at bryde loven er hårfin.... så slår man sådan en stil an må man, som minimum, forberede sig på at tage et par juridiske slåskampe hen af vejen.....

Hold nu op. Der kan aldrig blive tale om plagiering. Layoutet er helt ufatteligt standard, og der findes flere hundrede templates derude på teh intertubes med præcis samme opbygning. Stjernen alene er sgu ikke nok.

En helt anden ting er det signal det sender, men fred være med det. Det er pænt off-topic.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:05

Magnus:
Hold nu op. Der kan aldrig blive tale om plagiering. Layoutet er helt ufatteligt standard, og der findes flere hundrede templates derude på teh intertubes med præcis samme opbygning

Den strukturelle opbygning er helt standart... Det har du ret i.... Men farvevalget osv. er jo så områder man typisk forsøger at gøre relativt unikt for den enkelte side.... Det har man altså ikke rigtigt gjort her.... og sammen med stjernen, som der vel for fanden ikke hersker nogen tvivl om er en idé, der er planket direkte fra det andet site..... ja så synes jeg sgu det kreative i den grad står til diskussion...

Jeg skriver jo ikke siden nødvendigvis vil kunne kaldes plagiat i juridisk forstand.... meeeeen mellem os to - så kan vi vel for pokker blive enige om at designet mere eller mindre direkte er kopieret fra det andet site?

Jeg finder det ihvertfald temmeligt utroligt, at man bare "helt tilfældigt" har valgt at placere en stjerne nede i højre hjørne.... valgt præcist samme farve til footer og bjælken under top-navigationen....valgt præcist samme baggrundsfarve.... valgt at placere support-sektionen præcist samme sted.... valgt samme "sky/himmel-tema" til headeren.... selv udformningen af logoet kan man finde ligheder i....

Jeg kan ihvertfald ikke få mig selv til at sige der kun er hentet inspiration, når man kigger på hvor mange ting der er præcist magen til eller bærer en temmeligt høj grad af lighed....

Det kan man naturligvis godt sige er off topic.... Men jeg synes alligevel det er nyttig information for trådstarter.... For designet er jo en vigtig del af en online-virksomhed.... Særligt en der slår sig op som "ekspert i kontaktsider..."...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:27

Min inspirationskilde har været exaweb.dk, og vil da gerne selv indrømme at ligheden er stor. 

Men nu skal folk også lige vide, at dette blot er et udkast til siden og den ikke vil se sådan ud i det færdige løb. Dette er blot en mulighed for mig, for at få råd ang. opsætning osv. 

- Jeg siger tak for de mange henvendelser, specielt ang. opsættelse via. divs, det vil jeg forsøge nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Du kan sagtens fortsætte med at bruge tabeller og stadig nå frem til et ganske udemærket resultat. Så skal du bare holde div's langt væk. Der kommer til at være en hel del tabeller til sidst inden i hinanden, men du behøver ikke at kende særlig meget til stylesheets for at nå den ønskede opsætning.

Et tip er at sætte dine tabellers border til 1, så du kan se hvor du arbejder. Dette kan du også gøre med divs. Så er det meget lettere at styre!! Du skal blot huske på at din bredde vil øges med 2 pixels!!!

Du kan selvfølgelig også gøre som de andre siger. Det kræver blot at du lægger siden fra dig noget tid og læser en hel masse om css og containers.

Held og lykke med det !!

Fra Varde
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 250
Fra  RH Freelance Skrevet kl. 16:10

Mathias Bak:

Du kan sagtens fortsætte med at bruge tabeller og stadig nå frem til et ganske udemærket resultat. Så skal du bare holde div's langt væk. Der kommer til at være en hel del tabeller til sidst inden i hinanden, men du behøver ikke at kende særlig meget til stylesheets for at nå den ønskede opsætning.

Hold nu op, hvorfor bidrager du til at ødelægge æstetikken i webkodning? Tables er en skam, og skal ikke bruges!

Edit: Jo de skal bruges, men kun som tidligere nævnt til data og tal..

Til design: jeg har designet Exaweb, og selvfølgelig, efter salget er denne sag op til min kunde, som jeg dog opfordrer til at tage kontakt til trådstarter.. Nu siger han godt nok det ikke kommer til at se sådan ud i det lange løb. Det er dog stadig en fejltagelse og vel mere eller mindre dumhed "bare" at gøre som gjort nu. Det ligger online så vidt jeg kan se, så der er tale om offentliggørelse af kopiering.. Og så er det jo bare ufatteligt latterligt, at "eksperter i kontaktsider" kopierer design og er SÅ ringe til det.. ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32

Rasmus Henriksen:
Hold nu op, hvorfor bidrager du til at ødelægge æstetikken i webkodning? Tables er en skam, og skal ikke bruges!

Ret mig hvis jeg tager fejl, men min opfattelse var ikke at trådstarter interesserede sig sønderligt meget for æstetik i webkodning.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)