Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DIV / CSS problem - Placering af tekst i tables

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg har siddet og kodet min hjemmeside, og er stødt på et problem, som jeg har mødt før, men ikke vidst hvor jeg skulle gå hen med, så nu prøver jeg her.

Vil mene jeg er "semi-koder", så al kritik ang. den nok en smule primitive kodning, ses gerne undladet, gode forslag vil dog sættes pris på!

- Har kodet hjemmesiden i tables og derefter brugt DIVS, til at placere teksten inde i mine tables optimalt. Problemet er nu, at IE placere min DIVS, anderledes end Firefox og Google Chrome? 

Problemet kan ses her: http://odenseafterdark.ooz.dk/cashmedia/

Stylesheet, css kan ses: http://odenseafterdark.ooz.dk/cashmedia/admedia.css

- Nogle der kan komme op med en smart og funktionel løsning, som giver mulighed for at placere med samme præcision som divs ellers gør? 

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:33

Hvorfor bruger du tabeller og DIV's? Man begyndte at bruge DIV's for at slippe af med tabeller Big Smile

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:42
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:46

Ja.... Drop dine tables og styr layout'et fra dit stylesheet istedet.... Det kan godt være der findes en eller anden smart workaround, der kan løse dine problemer her og nu... Men det ekstra arbejde du lægger i at komme af med de tables nu vil hurtigt blive sparet i den anden ende, i kraft med dit site vokser og du viderudvikler på det.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 00:55

Cashmedia:
Vil mene jeg er "semi-koder", så al kritik ang. den nok en smule primitive kodning, ses gerne undladet, gode forslag vil dog sættes pris på!

Problemet med "primitiv kodning" er, at du komplicerer det hele unødvendigt.

Jeg ville seriøst overveje, at starte forfra kun med divs. Tabeller er til fremstilling af data og talmateriale - ikke til layout. I øvrigt er det et meget std. two-column layout med en header og footer, hvortil du nemt kan finde et template, hvor du bare skal tilpasse det og indsætte din tekst.

Tilmeldt 12. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:38

Jeg har bare endnu ikke kunne forstå, hvordan man kan lave præcis placere via. divs? :)

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Enten er det bare mig eller minder dit design om www.exaweb.dk Smile ?

Tilmeldt 25. Dec 05
Skrevet kl. 14:08

Arlo:
Enten er det bare mig eller minder dit design om www.exaweb.dk Smile ?

Det er i hvert fald tydeligt at se, hvor der er hentet inspiration, men så er det også det.

Cashmedia:
Jeg har bare endnu ikke kunne forstå, hvordan man kan lave præcis placere via. divs? :)

Hvordan man placerer divs eller indholdet i divs? Uanset hvad, er det fuldstændig samme fremgangsmåde, som med tabeller. Eneste forskel er, at du skal floate divs, hvis du ønsker mere "avancerede" layouts såsom kolonner.

Template/guide.

Resten klares helt almindeligt med margin og padding.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:16

Kan du ikke blot sætte en left: 60px; på din tekst under menuen, som du også har gjort med din menu?

Og så rette de her fejl

Tilmeldt 25. Dec 05
Skrevet kl. 14:35

Swon:
Kan du ikke blot sætte en left: 60px; på din tekst under menuen, som du også har gjort med din menu?

I princippet, men padding på menu-containeren vil være klart at foretrække. Man kan lige så godt gøre det ordentligt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)