Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Baskidtalarm

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan det passe at vi ikke  kan finde en løsning der vil kunne se om der er beskidt, noget i retning af røgalarmprincippet, hvis det er muligt eller i en anden ide så skriv endelig

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:28

Hej Preben

Hvad mener du? - 'beskidt' er jo mange ting.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Hej,

Mig bekendt findes der ikke en sensor der kan opfange "skidt"... det kan jo være mange ting. Det kommer jo an på, om det er på et kontor, et værksted, offentligt rum.

Jeg kender dog til et eksempel hos en af mine egne kunder, hvor de har lavet en hvid plade samt en lysføler... den peger på den hvide plade som er belyst med samme lysstyrke. Når der er faldet tilpas meget (i dette tilfælde) metalstøv på pladen (som sidder et centralt sted i lokalet), aktiveres kredsløbet, som igen aktiverer en rengøringsprocedure på noget af anlægget.

Det er noget de selv har bakset sammen, og har man lidt grundlæggende fod på elektronik, burde det ikke være så svært at lave.

Du er velkommen til at PM mig, hvis du har spørgsmål til det. Jeg kan jo se om min kunde vil ud med "hemmeligheden". :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:38

Hej Preben.

Naturligvis kan du det!

Det er kun et spørgsmål om pris. Hvor meget er du villig til at betale?

Du kan få overvågningskameraer, som du kan sidde derhjemme ved PC`en og fjernstyre, såvel dreje som zoom ud og ind. Og med topkvalitet vil du også kunne se om der er beskidt i krogene.

Men Søren har ret i hvad forstår du ved beskidt! Og hvad er det som kan blive beskidt?

Vi kan levere udstyret.

men send os en personlig mail om hvad det er du gerne vil have overvåget?

am@Nr1-Security.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:39

Selvfølgelig kan der fremstilles en løsning der viser om der er beskidt.

Men dit spørgsmål er alt for generelt.

Hvad er det du vil registrere?

Luftforureningen i Rold skov eller om der er gjort ordentligt rent under fryseren (registrering af spindelvæv), mikroorganismer på en rustfri stålkøkkenplade eller tjærelaget efter rygere, der har sat sig på loftet i en restaurant?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 22:45

Det skal ikke være nogen hemmelighed at det er for at afhjælpe alt det omkring hjemmehjælpere som ikke gør optimalt rent,

Og så tænkte jeg lige hvorfor ikke lave en alarm som evt kunne kobles på det lovpligtige branjdvarslingssystem,.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Web-siden.dk:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at det er for at afhjælpe alt det omkring hjemmehjælpere som ikke gør optimalt rent,

Og så tænkte jeg lige hvorfor ikke lave en alarm som evt kunne kobles på det lovpligtige branjdvarslingssystem,.

Jeg tror ikke brandvæsenet er voldsomt glade for den tanke Stick out tongue

Jeg tror ligeledes heller ikke at teknik er løsningen til at få løst problemerne i hjemmeplejen, nærmere en holdingsændring og noget moral.

Men for at svare på dit spørgsmål, så kan det sikkert laves med en optisk sensor der registrerer partikler i luften, og hvis antallet af støvpartikler overstiger X skal den larme så infernalsk at den ældre beboer får hjertestop af chokket og man kan få tømt boligen og vasket gulv inden den næste beboer flytter ind.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 23:25

Anders Christensen:

Web-siden.dk:

Jeg tror ligeledes heller ikke at teknik er løsningen til at få løst problemerne i hjemmeplejen, nærmere en holdingsændring og noget moral.

Men for at svare på dit spørgsmål, så kan det sikkert laves med en optisk sensor der registrerer partikler i luften, og hvis antallet af støvpartikler overstiger X skal den larme så infernalsk at den ældre beboer får hjertestop af chokket og man kan få tømt boligen og vasket gulv inden den næste beboer flytter ind.

Jeg mener der vil kunne laves en sekunsær alarm afviklingWink

Registrerings tidspunktet hvor den udmåling af et rums beskaffenhed vil typisk kunne foregå om natten, den skal naturligvis ikke stå på aktiv mode døgnet rundt!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:51

Anders Christensen:

Web-siden.dk:

Ok der fik jeg lige et godt grin :-D

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 00:20

Det findes skam allerede, nok mest i Jylland(!), og kaldes en ansvarlig rengørings assistent.

Tror du får svært ved at finde et system der kan se fest of støv oven på køkkenskabe, skidt på gulvet, nikotin belægninger i gardinerne og bakterier på køkkenbordet. Rengøring, og især krontrol, kan kun fortages af et levende menneske.

Problemerne med sosu hjælperne der har kørt i pressen har intet med dårlig rengøring, det handler om ledere der ikke er deres job moden. I et privat rengøringsselskab vil der, for det meste, være en egen krontrol gerne i form af en serviceleder der tager rundt til kunderne og laver en kvalitets krontrol af endt arbejde.

Vil lige undskylde hvis nogen skulle føle sig ramt. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)