Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi rigtig mange der er ramt af double content ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores tekst på forsiden (ikke description) er blevet kopieret, se google resultater

Har talt med "afsenderen" af den kopierede tekst, der oplyser at teksten er leveret af google og der ingen fejl er fra Deres side.

Er jeg ramt af Double Content ? for så er vi rigtig mange der er.

Proverummet.dk

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 18:02

Hej Prove,

Det korte svar er: nej, du er ikke ramt af DC. Ellers vil man ikke kunne finde dig i google på den pågældende side (når man googler f.eks. 'prøverummet').

De andre sites du ser i søgeresultaterne, er nogle sites der gengiver indhold fra andre sites - men sålænge alle dine undersider er til at finde, er du ikke ramt.

Mvh. Jesper

Fra Hele Landet
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:06

Det er en lidt uhyggeligt "trend" jeg ser rigtig mange sider der tager title og description fra google og bruger dem til at skabe indhold.

Det som du skal huske uanset om du har duplicate content eller ej, er at bare fordi noget er på google betyder det ikke alle må benytte det. Det er DIT indhold og DIG der ejer det.

Dette gælder også google, og de må ikke vise dit indhold hvis du beder dem om at fjerne det via noindex koder.

Så vil kalde denne sides undskyldning om at de har hentet det fra google, en meget dårlig undskyldning. De skal fjerne det hvis du beder om det, længere er den ikke.

Jeg er ret sikker på at dette ikke giver duplicate content problemer, men de er tvunget via dansk lov til at fjerne det hvis du beder om det.  De linker dog til din side, og det er måske ikke helt dumt aligevel.

Spørgsmålet er om man skal være fornærmet over de benytter indhold, eller glad for det ekstra link ens side har fået. Tjaaa er ikke selv helt sikker så det er op til den enkelte person at tage den beslutning.

Syntes dog det er ret "frækt" at lave sider på den måde.

Du må ikke hænge mig 100% op på det med Duplicate content så spørg lige en af eksperterne før du tager det for gode vare.

Byggemesteren.dk Vi bygger links til din hjemmeside.

Få professionel linkbuilding

Tilmeldt 18. Jul 09
Skrevet kl. 20:52

Nogen der har fast tekst på en side på site som har tjekket for DC?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:27

Ja - du er ramt. Men først og fremmest af dig selv:

Og det er forkert, som en anden skriver, at du ikke kan dukke op i søgeresultaterne, hvis du er ramt af duplicate content - helt forkert.

Start med at få rettet problemerne på dit eget site - og så kan du evt. skrive lidt om på dine tekster, så scrapere ikke har dem magen til lige med det samme.

Tilmeldt 18. Jul 09
Skrevet kl. 22:12

Tak for input

Må man kopiere tekster som det er tilfældet her?

Tilmeldt 18. Jul 09
Skrevet kl. 22:23

Hej Thomas

Tak for svaret. Hvordan finder jeg de 3 nævnte resultater som du har vist?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:00

Lav en søgning på google med følgende søgestreng:

site:proverummet.dk  "Køb familiens modetøj online på nettet. Vi finder de gode tilbud på tøj og sko samt udstyr og legetøj til børn"

Klik derefter nederst på "bla bla bla... gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med."

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:30

Prove:
Må man kopiere tekster som det er tilfældet her?

Jeg er ikke jurist, så det nedenstående er bestemt ikke noget du kan tage med til "byretten" :)

Men.... Jeg vil faktisk mene det er tilladt, at kopiere tekst på den måde man gør det. Teksten er angivet med kilde og det er en mindre del, af det samlede indhold på sitet.... Så jeg tror det vil blive betegnet som et citat.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 18. Jul 09
Skrevet kl. 05:55

Hej

Jeg undrer mig over jeg har 3 ens tekster, hvordan finder jeg lige dem via google?

Proverummet.dk
- tøj online på nettet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)