Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Linkbytte mellem sites der bruger samme adsensekonto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er blevet skrevet herinde at det er bedst at bytte links mellem sites der har forskellig ip (C klasse).

Men hvad hvis det er ens egne sites og man bruger samme adsensekonto på hver side. Kan google gennemskue at det nok er samme ejermand og derfor tillægge linkbyttet mindre relevans ?

Jeg ved godt at linkbytte ikke har den store effekt mere, kunne bare godt tænke mig at høre svaret.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:52
Det er altid bedst at der linkes fra en anden IP adressse, som du selv er inde på, men i virkeligheden er der andet der har større betydning.

- At linket kommer fra et stie der har samme tema som det site det linker til. Hvis du f.eks dit site handler om TV anmneldelser, så vil et link fra TV2 være rigtig værdifuldt i forhold til et link fra Nationalbanken

- At linket kommer fra et  værdifuldt site, igen er TV2 bedre end brønderslev TV klub

- At linket indeholder relevante søgeord i link teksten. d.v.s f.eks. at ordet anmeldelser er linket i stedet for her

Jeg tror google kan finde ud af hvem der ejer sitete på flere måder, men det er ikke min opfattelse at det har den store betydning. Deter helt tilladt at drive flere gode sites inden for samme emne og så linke disse sammen.

Kik i min signatur, jeg har skrevet en artikel om hvordan du skaffer links

Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:03
Hej Kim

bufferzone.dk er blevet meget pænere siden sidst jeg var derinde!

Jeg har lige et lille tillægsspørgsmål, som jeg ikke håber bliver betragtet som hijacking af det oprindelige spørgsmål:
Hvor lang tid bør der gå, til Google kommer ind på en side, efter den er relanceret meget anderledes?

Vi har for to måneder siden relanceret siden med et nyt design og, hvad vi da håbede på var, søgeoptimering.
Før det nye design havde vi pagerank 3, men den er faldet til 0 på alle sider nu - Lyder det logisk.

Igen, jeg synes emnet hører sig til i dette spørgsmål - hvis ikke, er i velkomne til at sætte mig lidt på plad.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:09
Sider der hedder det samme, som før det nye design blev lanceret vil beholde samme PR. Men problemet er jo, at der nok er blevet oprettet "nye" sider. Sider som ikke før har eksisteret adressemæssigt. Og disse nye sider har fra starten af ingen PageRank overhovedet. Bl.a. derfor er det vigtigt at foretage de nødvendige 301 redirects. Så nedarves værdien ihvertfald. Men PageRanken (som kan ses) kommer stadig først på ved næste PageRank-opdatering. Og hvornår den kommer kan man kun gætte sig til desværre.

Men det ser altså ikke ud som om, der er foretaget alverdens søgemaskineoptimering onsite ihvertfald, men nu var det også bare lige titles jeg kiggede på. Det er et dejligt design :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Skrevet kl. 10:47
Det er rart du synes om designet :)

Hvis du nogensinde så siden før, er der en masse til forskel. For eksempel er der på nogle sider dynamiske meta-descriptions, mens der på alle sider er delvist dynamiske keywords. Der er brugt h1, h2 osv. korrekt, og så er URI''erne forsøgt ændret til noget mere søgemaskinevenligt :)

Jeg er klar over, at det ikke vides præcist hvor ofte pageranks bliver opdateret, men har du et overslag på, hvor lang tid der går imellem opdateringerne?
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 16:44
Hje Balmer og tak for ordene

Her kræves flere svar. Først PageRank.

Lige pt. bekymre jeg mig ikke så meget om PR. Dette skyldes bl.a. at Google ikke opdaterer deres link: søgning, der jo har stor betydning for PR, så man kunne forvente at de forskellige angivelser af PR heller ikke er helt nøjagtige. Du bør i stedet kikke på din placering for vigtige søgeord. Jeg kan som eksempel nævne at jeg har forbedret min placering for et vigtigt søgeord, men 150 placeringer uden at min PR og link count når du søger med link:www.bufferzone.dk er ændret. Kik på din placering og er den ændret til det værre, så skal du reagerer.

Mht redesign og andre ændringer af et web site, så afhænger effekten i google meget af hvordan men gør, hvis du begåe en fejl, så kan du tabe stort i placering, jeg har set eksempler hvor et site røg fra en #1 til en #50 på en fejl i en redesign fase.

Du bør undgå at fjerne sider google kender. hvis de er optaget i google, så skal de blive liggende. Du må gerne optimerer (læs ændre) indholdet af en side. Hvis du har behov for totalt at redesigne din struktur, og dermed også den faktiske placering af siderne. Så vil jeg anbefale at:

- du lader de gamle sider ligge i første omgang.
- du laver det nye site med nyt indhold og ny placering
- du når det nye er på plads linker markent fra det gamle
- du efter at have linket markent i 3 måneder 301 redirecter til det nye
- du, når du ikke mere kan konstaterer hits på de gamle sider, heller ikke fra google bot fjerner disse

Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Skrevet kl. 16:52
Det lyder som om du har megen erfaring indenfor området, hvorfor jeg kun kan ærge mig over, at det nye design på sin vis "overskygger" det gamle, ved at være grundlæggende anderledes. hvor det andet fungerede på www.notenet.dk/1/3/, fungerer det nye som www.notenet.dk/Forside/Søg

Dette gør desværre, at de gamle sider ikke længere findes, og at de heller ikke kan findes frem igen.
Jeg har ligeledes kunnet konstatere, at vi er rykket en del ned på Google''s linkliste - kan dette være noget midlertidigt? Siden er nemlig søgeoptimeret meget, og det bør bestemt ikke være til det værre!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 21:17
Det vil naturligvis jævne sig over tid, men du har stor effekt på hvordan det jævner sig.

SEO bør gennemføres som en kontinuerlig process, hvor du laver lidt hver dag. På denne måde vil dit resultat blive jævnt stigende i stedet for bare jævnt.

Du kan læse min artikel "Søgemaskineoptimering - 5 minutter om dagen"

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:26
Hej Kim.
Tak for alle de gode tips du deler ud af på din hjemmeside.

Hvor har folk som dig den store viden fra ?

Jeg har selv fundet frem til searchenginewatch.com og searchengineforums.com hvor der dukker nogle gode råd op.
Man skal dog igennem en masse urelevante (for mig) indlæg først.

Kan du anbefale nogle bøger der har en masse tips samlet et sted ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Skrevet kl. 22:56
Der er flere muligheder:

Se IDG''s nye katelog for 2007, der vil du kunne finde et 2 dags kursusi grundlæggende SEO som jeg underviser på. Der har også været andre, bl.a. Teknologiske har haft Torben fra Notabene.net il at undervise på et par kurser.

Du kan også læse dig til det hele på nettet hvor der er mange gode ressourcer i form af hjemmesider, fora og blogs. Jeg ka nævne de bedste her

http://www.webmasterworld.com
http://joyzone.dk
http://www.demib.dk
http://www.mattcutts.com
http://seoblackhat.com/
http://blog.outer-court.com/
http://www.jensense.com/

For blot at nævne nogle få, læs meget og prøv dig frem, det tager et par år eller tre, så skulle du være der. Med et kursus kommer du hurtigere i gang, men du skal stadig prøve dig frem og få erfaringer selv så reelt spare du måske ikke så meget længde i år som du spare den tid du skal bruge på at læse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)