Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertere Pantone til RGB eller Hex?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I kære aminoer!

Håber nogen af jer kan hjælpe mig her.

Jeg har lovet at hjælpe en bekendte med noget grafik og har fået oplyst farveskabalonen i Pantone, da det er dem har har fået fra trykkeriet.

Farverne er følgende:

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE

5415c og 381

Jeg har prøvet med diverse tabeller online, F.eks. den her:

http://www.zeald.com/Resources/Effective+Website+Design+-+Tips++Tricks/Convert+Pantone+Colours+to+RGB.html

Jeg kan uden problemer finde 381 men simpelthen ikke finde 5415c nogen steder, kan kun finde 5415 (Ved ikke om det evt. kunne være det samme)

Håber nogen af jer kan hjælpe :)

På forhånd tak

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:42
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:46

5415c = #5d87a1
381c = #d6df3e

ifølge den liste du havde fundet skal 381 være noget andet så måske "c" står for et eller andet :)
381 = #CCE226

dette var mit bedste gæt ;)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 111
Fra  Focus2web Skrevet kl. 12:50
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dannieh:

Jeg kan uden problemer finde 381 men simpelthen ikke finde 5415c nogen steder, kan kun finde 5415 (Ved ikke om det evt. kunne være det samme)

Håber nogen af jer kan hjælpe :)

På forhånd tak

C står for Coated - hvilket betyder glittet eller blankt papir.

Hvis det skal være helt vildt krakilsk, benytter man forskellige farveblandinger alt afhængig af hvilket papir det bliver trykt på, for at opnå den samme farvetone på mat/ubestrøget papir som på glittet/coated papir.

Trykker man med den samme farve på glittet som på ubestrøget/mat papir, vil nuancen være nogle tonere mørkere på det matte/ubestrøgne papir, selvom det er nøjagtig samme trykfarve der er brugt.

Jeg så engang en "farvevifte" med 30-40 forskellige farver blå, det viste sig at det var nøjagtig samme trykfarve, blot trykt på forskellige typer papir.

Det kan man jo så også overføre til digitale versioner, men det vil dog hurtigt falde til jorden alligevel, fordi forskellige skærme er kalibreret forskelligt, og dermed heller ikke viser den samme farveblanding i den samme tone.

Det bedste man kan gøre, er at tage sin pantonevifte - hvis man har en sådan - og holde den op til skærmen for at sammenligne.

Men i praksis, foregår det oftest ved at grafikeren blot lader photoshop konvertere farven efter programmets indlagte algoritmer.

I sidste ende handler det jo om at din kunde skal være tilfreds med farven, så den ligner den han er vant til at se blive brugt til hans logo.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 10:21

Mange tak alle sammen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)