Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette ApS med aktiver som indskud

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det mest fornuftige vil være en revisor vudering, jeg går ud fra at du ønsker at stifte

et firma med begrænset hæftelse " kunne du så selv stå for hele vuderingen vil det

efterfølgende" hvis det viste sig umuligt at realisere den fastsatte værdi være DIT ansvar,

det koster nok omkring 3.000 - 5.000 afhænger af de enkelte aktiver at få revisoren til det.

Forskellen er her at revisor indestå for at værdien var tilstede hvorved du ikke kan ende med aben.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det fyldestgørende svar ;-)

Dvs. der er ikke krav om at en revisor skal blåstemple værdiansættelsen?

Jeg havde en idé om at komme med aktiver som følger:

Kurant varelager

2 computere

2 skriveborde

samt kontanter for resten op til 80.000,-

Det er jo rimeligt simpelt, hvorfor en revisor påtegning kan diskuteres?

(Undskyld trådstarter for at blande mig, men emnet er jo identisk :-) )

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste og billigste er, at spare/låne/tjene 80 kilo og så se at komme igang. Hvis forretningen ikke kan give det afkast. Kan man jo tænke over om, det i er en god ide at lave et selskab.Smile

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt lige tillade mig at indskyde noget her, for jeg er næsten helt sikker på at aktiver som computer, og andet elektronik, har en begrænset periode som aktiv, dvs. det er ting som falder i værdi år efter år, så dermed vil de respektive aktiver ikke konstant ligge på de 80.000,- som krævet. Blot til jeres information.

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

RevisorOlsen:

Det bedste og billigste er, at spare/låne/tjene 80 kilo og så se at komme igang. Hvis forretningen ikke kan give det afkast. Kan man jo tænke over om, det i er en god ide at lave et selskab.Smile

Der er jo flere forretningsmodeller hvor det tager noget tid at komme op på det antal brugere/kunder der giver et sådanne afkast, men når man så er kommet derop går det hurtigt.

Vores produkter starter fra 199 kr mdr, for at få 80.000 kr nu og her skal vi godtnok skaffe mange kunder, men for at få 80.000 om et år behøver vi ikke så mange. Dog vil vi gerne være ApS snarrest muligt ;)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi: Tak for dit indlæg, men jeg vil helst arbejde med en som er anbefalet af en anden, specielt når det drejer sig om sådan noget her :-).

RevisorOlsen: Tak for det generelle råd, men i mit konkrete tilfælde er det økonomisk mere fornuftigt at etablere i følge denne model.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)