Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varekøb til videresalg.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kan nogen fortælle mig hvordan jeg skal bogføre køb af varer til min butik? Jeg har lige startet en lille webshop, en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg ikke har lånt penge i banken. Hvordan bogfører jeg følgende?   -Køb af varer til videresalg for penge jeg har haft liggende i en bankboks som var en opsparing ? Køb af varer for penge lånt af min mor? og køb af varer for penge jeg har overført fra andre konti som min budgetkonto, til min "firmakonto" og betalt derfra? Jeg har købt varer i Uk, Tyskland og lidt i USA. Jeg har fakturaer fra alle.  Lige til sidst skal jeg ikke betale moms hvis jeg køber varer i Dk, altså til det firma jeg køber til? Jeg har købt lidt i DK, og har betalt beløbet med moms? Hav en god Søndag allesammen og god sommer, hej fra Susanne

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:43

hvad bogfører  du   i   ???   Kassebog -  economics   SummaSummarum   eller  noget helt  fjerde??

jeg er  står på mål  i SummaSummarum  som  du  kan  se  forneden  og  laver  også  sådan  lidt  mere  "langhåret"  support  i  det  som du kan se

Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 15:28

Hej jeg har købt et "smartregnskabsprogram" og et tilhørende "bogføringskursus", som er en smule tyndt, der kunne godt have været lidt flere emner... Jeg ender nok med at skulle have revisorhjælp alligevel!

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 15:35

kender  ikke  lige  det  navn

var  der  ikke   en prøv  programmet  at  kende-periode???    Hvor  meget  har  du  måttet   bone  for  det??

hvis   ikke  du  kan  finde  dig  til rette  i  det  så   må du  jo prøve   om   du   kan  komme  ud af  det

især  hvis  der  ikke  har  været  en  prøve mulighed   Omvendt  har  der  været  det   -  så  hænger  du jo  nok  på  den

Omvendt  om SummaSummarum   kan  jeg  med  fasthed  i  stemmen  sige  -   Det  har  rigtig  mange   gode  anbefalinger   vejen  rundt     Kan  du  finde  rundt  i  Word  og Excel  så  kan  du  også  i  det  her   program;  så  det  kan  du jo  overveje

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:49

Når du bruger et økonomisystem uden automatisk lagertræk (som f.eks. Smartregnskab, e-moms og SummaSummarum), skal du enten bogføre alle udgifterne ind på en varelagerkonto og så manuelt flytte dem op til vareforbrug f.eks. en gang om måneden. Eller også skal du bogføre det hele på varekøb og så engang imellem flytte dit optalte varelager "ned" på varelageret.

Angående bogføring af varelager: http://anettesand.dk/2010/beregning-af-vareforbrugvarelager/

Som modkonto (afstemningskonto) skal du registrere, hvor du fik pengene fra. De penge, du selv har lagt ud skal bogføres på "indskudt privat" eller "mellemregning". Det kan være, den hedder noget andet i Smart-regnskab, men kontoen skal ligge i en gruppe ret langt nede i kontoplanen, som hedder "Egenkapital". Angående de penge, du har lånt fra din mor, vil jeg foreslå, at du opretter en konto til dem, så du kan holde øje med, hvor meget du har fået betalt tilbage. Læg kontoen i nærheden af "kreditorer" i dit regnskab.

Ja, du skal betale moms, og du kan afløfte momsen i din næste momsangivelse. Moms du måtte have betalt på udenlandske fakturaer må ikke trækkes fra i det danske momsregnskab.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 2. Jul 10
Skrevet kl. 19:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1000 tak for din hjælp, det er sødt af dig. Jeg er også igang med at læse din "Bogen om fradrag" som jeg har købt som download...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)