Du er det ikke fordi jeg skal skyde din og andres oplevelse af at advokatnævnet, som værende lidt for kammeratlige, i sænk , men jeg forsøger blot at forstå om nævnet virkelig kan fungere på de vilkår som du og andre nævner i denne tråd, jeg kan nemlig ikke få øje på det åbenlyse uretfærdige i nævnets kontruktion og dens behandlig af sager. Sådan som jeg har forstået så kan forkontoret (sekretariat) ikke alene afvise en sag med baggrund i en sagsvurdering. Alle klager skal forelægges og behandles af nævnet, medmindre der er åbenlyse formkrav der ikke er overholdt, i et sådant tilfælde vil klageren vel modtage sin klage retur med opfordring til at opfylde evt. formkrav samt efterfølgende at genindsende sin klage. Jeg kan naturligvis ikke afvise at der sker fejl eller at der i enkelte sager kan forekomme en hvis form for skeelen til interne forhold advokaterne imellem. Men jeg har svært ved at se at nævnet systematisk kan favorisere advokatsamfundes interesser alene. De bedste kaffe hilsner |
Kaffe & Co:Jeg håber ikke jeg er af en forkert opfattelse :-)
Man må ikke ryge indendørs, men fyre fyrværkeri af udendørs nytårsaften i en brandert er fortsat tilladt. Sådan er ansvaret nogen gange lidt sjovt fordelt.