Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Op start af diode/elektronik butik.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har gået længe og leget med tanken om at åbne en diode/LED og elektronik butik .
Der er et rimligt voksende marked indenfor dette område og jeg har selv fulgt rigtig meget med på dette område inden for de sidste mange år og er helt vildt med LED og dioder og ved stort set alt inden for området.
Og har lavet rigtigt mange projekter selv med det, og har derfor gået helt vildt og brændt for at få min egen lille butik hvor jeg kan skaffe nye ting hjem som ellers kun findes i udlandet.
Udover det er jeg ved at uddane mig som elektriker og er færdig til næste år, så jeg har en del erfaringer indenfor selve el branchen.
JEg har undersøgt området meget grundigt her de sidste par år både indenlands og udenlands, og har hjulpet et par danske butikker af samme slags med deres butikker (nok ikke smarteste, men tænkte ikke lige over jeg selv kunne starte)

Og søger lidt hjælp til hvad man skal være opmærksom på når man skal åbne en internet butik..

Jeg har undersøgt forskellige ting nu.
mine produkter vil blive købt inden for eu's grænser så de skulle kunne sælges på det danske marked uden told og godkendelser?

Jeg har undersøgt det danske marked og konkurrenterne og det virker somom jeg kan bringe nogle nye ting ind på det danske marked og at jeg kan have nogle lidt bedre priser end de andre her på det danske marked.

Jeg har allerede fået sat mig en side op med magento og regner med at betalings system vil jeg køre med paypals løsning med visa og kredit kort, da det virker som om det er intigreret i magento i forvejen, og at jeg plejer at bruge paypal alligevel som dem kender jeg.
Design, server og side og det hele har jeg helt selv styr på da jeg har en god del erfaring indenfor internet området og har hjulpet et par butikker efterhånden med design og indhold.

ang. reklame og få mit navn ud har jeg ikke helt planlagt dette endnu men det skal helst gøres meget billigt helst gratis i første omgang da det kun er en lille butik jeg vil prøve at bygge op, jeg har et fuldtidsjob ved siden af også jeg skal holde styr på.
Har selv tænkt på
-Facebook gruppe og den måde få folk ind evt. med noget rabat hvis man er med i fb gruppen.
-Aftaler med div, forumer og klubber for bil mennesker om rabat aftaler mod reklame på deres sider.
-"Mund til mund" metoden.. snakke med dem jeg går sammen med på arbejde og lign. er jo som sagt elektriker.
-evt. prøve at få stande op til bil shows eller lign.
-Google (på en eller anden måde)
Flere forslag?

Produkter der hovedsageligt skal sælges:
-Dioder som løs dele (til biler, mc, og scooter og lign)
-LED spots og pære
-Små elektronik gadgets
-Fiberlys og andet lign. lys

ang. cvr nr, økonomi, moms osv. der kommer min tvivl så lidt da jeg ikke har meget erfaringer på dette område
nogle specielle ting jeg skal være særligt opmærksom på som jeg sikkert har glemt at tænke på eller er det bare at gå i krig?

og hvad med penge til indskud osv, hvis jeg nu smider nogle penge ind til produkter og sådan er der så noget jeg skal være opmærksom på der?

Sidste spørgsmål, hvis jeg får startet op og så finder ud af det ikke går alligevel og jeg vil lukke ned igen..
hvad gør man så med produkterne er de så bare mine? siden jeg har betalt for egne penge?

Håber nogen vil hjælpe min lille drøm ud i livet, eller ihvertfald give mig et puf den rigtige retning
med lidt gode råd eller sider hvor jeg kan finde mere info om den her slags.
Som sagt det en lille drøm jeg har haft de sidste par år og nu vil jeg prøve at se om jeg kan fuldføre den

Venlig hilsen Martin

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Det lyder spændende, jeg håber du kommer igang. At komme igang og få erfaring med innovation er det vigtigste. Så kan du altid blive dygtig til det hen ad vejen. 

De faktuelle spørgsmål du stiller bør du rette til din revisor. Husk det er din økonomi det drejer sig om. Tør du lægge ansvaret for den ud på et forum?

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)