Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er eneejer af et lille ApS og overvejer at hive 48300 kr ud i udbytte. Kan jeg så overføre 48300 kr til min privatkonto, og derefter betale 28%*48300 =13528kr i udbytte skat, eller kan jeg overføre 48300-13528=34772kr til min privat-konto.

Ved godt jeg burde spørge min revisor, men har skrottet min nuværende revisor og har endnu ikke fundet en ny :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:59
Hejsa,

Når jeg trækker overskud er det virksomheden som skal indbetale overskudsskatten til skat.
Dvs. du skal betale nettobeløber til dig selv og selskab betaler skatten - du kan garanteret finde indbetalingskode til Skat på skat.dk under dit tastselv.
Fra Haderslev
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 28
Fra  BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab Skrevet kl. 19:39

Hej

Det er helt korrekt. Det er dit ApS der skal betale udbytteskatten på 28%. Udbytteskatten skal i øvrigt betales senest den 10. i måneden efter udbyttet er blevet besluttet på en generalforsamling. Du kan således overføre 34.772 til din egen konto og 13.528 til SKAT. Hvis du mangler et girokort til betaling af udbytteskatten, må du endelig sige til. Jeg kan sende oplysningerne til dig (uden beregning naturligvis).

Med venlig hilsen

ALEX SARTOR THOMSEN

Revisor, cand.merc.aud.

Direkte: 76 35 56 78

axt@bdo.dk

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab

Birkemose Allé 39

DK-6000 Kolding

Tlf.: 76 35 56 00

Fax: 76 35 56 01

www.bdo.dk

BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab, en danskejet revisions- og rådgivningsvirksomhed, er medlem af BDO International Limited - et UK-baseret selskab med begrænset hæftelse - og en del af det internationale BDO netværk bestående af uafhængige medlemsfirmaer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)