Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thomas Rosenstand - De Oliveira Talkshow

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Så har jeg snakket med SEO-eksperten Thomas Rosenstand i 1 time og 15 minutter, vi snakker om alt fra barndomshjemmet, kærlighed og forskellen mellem USA og Danmark. Thomas giver gode iværksætter råd til både unge, og gamle, så sæt dig godt til rette og gør dig klar til en utrolig inspirerende samtale.

Klik her, og hør samtalen

Mvh. Thomas De Oliveira
  De Oliveira Talkshow

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:24

Rigtig fin samtale med Rosenstand. Den mand har altså en god og behagelig fortællerstemme. Smile

Nu har jeg ikke lyttet hele samtalen igennem, men blot et lille udkast af det. Men du skal naturligvis have noget konstruktiv kritik med på vejen, som du forhåbentlig kan bruge til at forbedre din næste samtale med en iværksætter.

Kvaliteten af din lyd er relativ dårlig. Nu har jeg ikke den største erfaring med optagelse af lyd over Skype m.v. men hvis det kan forbedres, er det hvert fald et stort plus. Jeg bliver hvert fald en del generet af det. Ligeledes når Rosenstand snakker, og du siger eksempelvis "Ja" eller griner, så generer det koncentrationen. Men jeg kunne forestille mig, at det også primært skyldes den dårlige kvalitet af lyden der kommer.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:29

Thomas, dette er et fantastisk interview. Meget interessant og inspirerende at høre denne historie... Kanon godt!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:41

Jydekompagniet..

65-70 timers arbejdsuge ? Holdt du ferie Rosenstand ? Minimum 90 timer per uge de sidste 2 år her. Jeg holder nu ferie, og den første uge er gået med at drømme om arbejdet om natten, og have problemer med at slappe af. Kan ikke anbefales

Men det er nu balsam for sjælen at høre sådan nogle 2 rolige jyder når man er på ferie. En kontrast til Thorborgs borderline maniske københavner snak (som mig selv)

Jeg smutter tilbage på ferie i  mindst en måned endnu.

God sommer :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:49

Anders Hyldig:
Kvaliteten af din lyd er relativ dårlig. Nu har jeg ikke den største erfaring med optagelse af lyd over Skype m.v. men hvis det kan forbedres, er det hvert fald et stort plus. Jeg bliver hvert fald en del generet af det. Ligeledes når Rosenstand snakker, og du siger eksempelvis "Ja" eller griner, så generer det koncentrationen. Men jeg kunne forestille mig, at det også primært skyldes den dårlige kvalitet af lyden der kommer.

Det er helt korrekt - jeg bor på landet, og Thomas i Florida, så det har nok lidt at sige. Jeg griner ikke (jo et sted) men hoster, jeg er vist ved at blive lidt syg :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jimi Hove:
65-70 timers arbejdsuge ? Holdt du ferie Rosenstand ? Minimum 90 timer per uge de sidste 2 år her

Altså over 12 timer hver dag uden én eneste fridag - 7 dage ugentligt. Helt så meget har jeg nok ikke arbejdet, men jeg må så nøjes med det, jeg har nået alligevel :-)

Og du har vist selv opdaget, at det er helt galt at arbejde så meget - det er godt, for det er der bare ingen mennesker, der kan holde til.

Og til lydkvaliteten: Det kræver en investering på under 1.000 kr. at få samme lydkvalitet som min - nemlig en god mikrofon.

Jeg vil klart anbefale alle, der vil podcaste, lave interviews, talkshows etc. at købe en ordentlig mikrofon - den holder jo nærmest evigt.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 16:54

Thomas Rosenstand:

Og til lydkvaliteten: Det kræver en investering på under 1.000 kr. at få samme lydkvalitet som min - nemlig en god mikrofon.

Jeg vil klart anbefale alle, der vil podcaste, lave interviews, talkshows etc. at købe en ordentlig mikrofon - den holder jo nærmest evigt.

+ en ordentlig netforbindelse ;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:06

Hej Thomas

Ca 50% af dagene har det været 14-15 timers arbejde per dag, også i weekenden. En fridag var 12 timer.

Det sidste halve år glemte jeg og spise, og når jeg spiste var det foran pc`en mens jeg arbejdede. Jeg kunne ikke sove om natten, og når jeg stod op, var det første jeg gjorde inden jeg fik morgenmad, at arbejde. I perioder mistede jeg også min seksuallyst og har isoleret mig fra venner og familie. Som sagt, jeg sagde ikke det var sundt.

Men jeg har heldigvis rimelig godt styr på min egen psyke, så jeg kender faresignalerne og tager også ferie nu.

Det tager mig omkring en uge at falde ned igen, og så er jeg helt klar igen. Det skal siges at jeg har en indre drivkraft, og sult, som er udover det sædvanlige, så det er ikke for alle det jeg laver.

Nu har jeg dog nået et vigtigt delmål, så nu bliver det 37 timer om ugen, familie, venner og sjov igen.

Der har også været en del dage med 18 timers arbejde, og der var såmænd en 4-5 dage her i vinters hvor jeg sov ca 2-3 timer per 48 timer. Der begyndte hjertet at gøre ondt, så det stoppede hurtigt :-)

Men altså det kan slet ikke anbefales at gøre hvad jeg har gjort. Og de fleste gider slet ikke, så det det helt okay.

Men jeg har det super godt, og har opnået et kanon udgangspunkt , og en god indkomst som jeg stille og roligt kan arbejde videre med de kommende år. Om 2-3-4 år så topper jeg :-)

Men de lange dage.. de er ovre :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ps:

Jeg håber ikke jeg afsporer snakken om jeres super gode podcast, men jeg tænkte at min arbejdsmani kunne sammenlignes med folk der kører Tour De France eller løber ekstrem marathon ( 100- 150 km`s løb ud i et )

De ved også hvad de gør, selvom de kører på nogle grænser som ikke er sundt. Og sådan har jeg altid været, da jeg var yngre kunne jeg uden problemer løber 3-4 timer i træk. Men jeg også sagtens slappe af og nyde det, så jeg er ikke manisk :-) Jeg kan bare godt lide at fyre den af, og flytte nogle grænser. Men mest af alt, elsker jeg livet, og elsker at nyde det.

Så de næste 3-4 år arbejder jeg stille og roligt. Det var planlagt af mig fra starten af, at det skulle være sådan her.

Men tak for et super godt podcats, som i nok kan regne ud , er det en ren nydelse for mig at høre sådanne 2 rolige gentlemans, som jeg begge har den største respekt for

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:55

Anders Helbo:

Thomas, dette er et fantastisk interview. Meget interessant og inspirerende at høre denne historie... Kanon godt!

Mange tak - jeg kan kun tilslutte mig, det er altid spændende at høre en iværksætters historie, og særligt en med succes!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)