Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp surftown.dk ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Mads

Sammen med købet af din hjemmeside fik du nogle informationer.

Du har fået

1. Et brugernavn

2. En host/vært-adresse

3. Et kodeord (som du måske selv har valgt)

Med disse oplysninger kan du få adgang til den serverplads, som er tildelt din hjemmeside. Systemet er meget enkelt: det, som du har købt, er ikke bare "en hjemmeside", men noget plads på en server. Denne plads på serveren kan du smække en fil på, som så kan ses af besøgende. Denne fil er så den HTML-fil, som du taller om.

Serverpladsen, som du har fået tildelt, får du adgang til via en FTP-klient. Og hvad er det så?

Jeg går udfra, at du kører Windows. Ligesom at du på din nuværende PC kan dobbeltklikke på "Dokumenter", åbne forskellige mapper, slette, kopiere og oprette mapper, kan du gøre det samme med en FTP-klient.

FTP-klinten er et lille program, som du bruger til at forbinde dig til din server-plads. Jeg bruger selv FileZilla (det er freeware), og her er så en lille vejledning om hvordan man bruger den:

1. Åben FileZilla

2. Øverst til venstre indtaster du dine oplysninger.

Under "Vært" kan der f.eks. stå "ftp.minhjemmeside.dk"

Under Brugernavn kan der stå "minhjemmeside.dk"

Under adgangskode kan der stå "Jeg er for sej54".

3. Så trykker du på "Lyntilslut", og vupti - så er du tilsluttet.

4. Nederst er der to "Bokse" med to filstier: Til venstre kan du se din egen maskines indhold, og til højre kan du se din servers indhold.

5. Når du har lavet din html-fil kopierer du den til server-boksen - på den måde uploader du filerne. Det er enkel drag-n-drop.

Bemærk, at uploading af filer kan tage lidt tid.

Håber, at det hjalp :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:08

Dobbelt post

Fra Langå
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:24

Tak for svaret, nu der kommet endnu et problem op, hvordan gør jeg så den viser den på min hjemmeside :D

- Mads Ulbæk

Sælger nu min Affiliate side, da jeg ikke har tid til to Ny-mobil.dk ! 

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:42

Du skal navngive din fil til "index.html". Det er den første side, som bliver indlæst når man fremsøger domænet.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)