Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min virksomhed låne mig penge?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står i en situation hvor jeg har en enkeltmandsvirksomhed som arbejder med internet websites. Har tjent nogle penge og da jeg ikke har nogle udgifter står pengene bare på en konto.

Har et banklån i banken som jeg har brugt på køb af bolig, hvorved mit spørgsmål er:

Må min virksomhed låne mig penge, for at indfri banklånet og derved slippe for at betale den højre rente. Jeg vil så på længere sigt betale pengene tilbage til virksomheden som den har lånt mig? Det vil jo skabe en fordel for mit vedkommende, da jeg over en årrække kan undgå at betale den enormt høje rente som banken har, på boliglån?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:19

Ja det kan du helt klart - så længe der er tale som en enkeltmandsvirksomhed er der sammenfald mellem din privat økonomi og din virksomhedsøkonomi.

Husk at du kommer til at betale skat af dit overskud uanset hvad.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:27

Der er måske en lille tvist hvis du er under Virksomheds Skatteordningen (VSO)?

Men det er jeg sikker på at en af de kompetente regnskabskyndige kommer forbi og forklare.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 19:12

Takker, må hellere læse lidt op på VSO, men rart at høre at det er muligt :)

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:57

Kaffe & Co:
Ja det kan du helt klart - så længe der er tale som en enkeltmandsvirksomhed er der sammenfald mellem din privat økonomi og din virksomhedsøkonomi.

Nemlig! Det vil sige at man også hæfter personligt og solidarisk.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:01

Nå, - solidarisk med hvem? Der skal mindst to til, før man kan tale om solidaritet, bare for en ordens skyld ...

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 7. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:03

Gongra:

Nå, - solidarisk med hvem? Der skal mindst to til, før man kan tale om solidaritet, bare for en ordens skyld ...

Det er der også. Ejer af enkeltmandsvirksomheden og kreditorerne :-)

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:10

Ok, så lad gå. Men normalt er det nok sådan, for at der kan opstå solidaritet, skal der være noget fælles at være solidarisk omkring, og om det er vist ikke altid tilfældet mellem en virksomhed og dens kreditorer.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 8. Jul 10
Skrevet kl. 19:54

Så, for lige at opsummere lidt.

Det er intet problem for mig, at tage mine penge tjent i virksomheden over på mit banklån for derved at spare pengene op igen. for derved have sparet renterne?

Er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg laver handlingen?

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 20:54

Ja det er der måske. Er pengene ikke beskattet på grund af brug af virksomhedsordningen skal du betale
skat af den sum du sætter over på bankkontoen.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)