Har lige fundet ud af at, "nogle" har kopieret tekster fra mine artikler og brugt dem i en blog med henvisning til en af mine konkurrenter. Der er irreternede.
Kristian fra Simple Law, gjorde et godt stykke arbejde. Han fik fjernet teksten fra bloggen selvom Fynske Medier ikke ville udlevere navnet på webbloggerne. Jeg tror Fynske Medier fik webbloggerne til at fjerne teksten da de blev gjort opmærksom på at en politi anmeldelse ville blive næste skridt i forløbet om at få udleveret navnet.
En anmeldelse kræver at du skal kunne dokumentere brudet på dine rettigheder, så husk at tage et kopi af den tekst som krænker og skriv hvorfor de føler dig krænket samt vedlæg dokumentere for at din tekst var først. Send det til din nærmeste politi station sammen med dine kontakt oplysninger, så vil du få en politi anmeldelse og den kan bruges til at få udleveret evt. navne på krænkeren, hvor du er 3. person.
Det er faktisk i flere tilfælde end man skulle tro, at krænkeren er anonym. Især med boomet i rene affiliate-sider er der mange kommercielle, især tekstbaserede sider, der har incitament til at kopiere uden at afsløre vedkommende bag.
Heller ikke på blogs hostet af tredjepart og på online-auktionshuse (fx QXL eller Lauritz) fremgår krænkers identitet eller kontaktoplysninger altid. I de tilfælde har Tim netop givet opskriften hvordan man får de oplysninger ud af det site, der hoster krænkers aktiviteter.