Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside/webshop

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Mikkel havde ganske rigtigt ikke læst det helt rigtig mht. at det ikke var en konkurrents side der skulle plnakes fra, men en leverandør.

Bortset fra det synes jeg Mikkel skriver et ganske brugbart indlæg. Jeg vil også mene du skulle vente med at indkøbe forskellige ting og drage konklusioner inden du har fundet en værdig leverandør af din nye hjemmeside.
F.eks. synes jeg da absolut ikke den side du ønsker at kopiere er noget videre mesterværk. Der kunne jeg måske forestille mig din nye leverandør har nogle bedre ting at tilføje DIN side, både visuelt, men ikke mindt funktionelt.

Jeg håber du vil læse Mikkels indlæg igen med de positive briller.

Held og lykke med dit projekt.

PS. Og der er absolut intet galt i, at ville have gjort det billigt...Sådan er verden...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:23

Hej Flemming

Beklager, men Mikkel har ret.

Det du ønsker er en abonnements ordning og ikke en standard webshop. Til dette er der ikke lige et standard produkt man lige kan rive ned af hylden og sætte op på en uge. 

Hvis det er noget der skal kodes fra bunden skal du nok nærmere se på et par måneder og en pris på 40-50.000+

Derfor giver jeg Mikkel ret. Du bør ikke lave spekulationer i hvordan det teknisk kan løses (du efterspørger jo netop den tekniske løsning fordi du vel ikke selv ved så meget om dette - ellers kunne du jo selv lave denne del). Du bør hellere fortælle om dine forretningsmæssige krav og så lade teknikkeren finde ud af hvordan dette kan løses.

Lige nu er du ved at definere en fuldkommen custom løsning (og som jeg skriver i det ovenstående kan dette blive dyrt), hvis du "kun" skrev om dine forretningsmæssige behov kunne det være at der var en teknikker der sagde "hov... det her gratis produkt kan måske tweakes lidt så det kan det du ønsker" og slippe væsentligt billigere.

Edit: og mere til. Hvis du "bare" planker alle tekster fra din leverandørs hjemmeside, så bliver du ramt at Googles "dublicate content" hvilket vil sige at du kommer til at ranke lavere i Google. Dette vidste du måske ikke, men det er præcist sådanne ting som en teknikker vil tænke over og derfor opfordre dig til at skrive dine egne unikke tekster.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:55

Flemming Ørts:
Vi vil gerne at hjemmesiden ligner deres, men med vores egne farver billeder mm.

Deres side er en meget standard-side så det vil ikke være noget problem at lave. Men jeg vil dog anbefale at I får en grafiker til at kigge på det. Jeg kan anbefale designyou.dk

Flemming Ørts:
Der m altså gerne kopieres fra deres side. Er det så siden let at redigere siden hvis jeg vil lave ændringer i tekst /billeder mm. vil det absolt være et stort plus.

Hvis det laves i et CMS (det er også standard) så vil du kunne redigere billeder og tekster. Det eneste jeg kan se er at man kan blive medlem af en vaskeklub.

Du skal dog lokalt ved vaskeriet kunne kontrollere at man er medlem. Det kan gøres ved at have en computer stående hvor man bare logger sig ind.

Hvis en grafiker får lavet designet, så er det ikke noget problem at lave dette hurtigt. Men det kommer også meget an på hvad du vil have ekstra. 

Du bør selv skrive en række krav til dit site og ud fra dem få et tilbud.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 10:59

Niels:
Det eneste jeg kan se er at man kan blive medlem af en vaskeklub.

Niels, siden skal også håndtere abonnementsbetaling med Dankort. Der er på den eksisterende side også mulighed for at se sine tidligere betalinger, m.m. Så det er desværre ikke helt så simpelt som du lige har fået indtrykket af. Der skal en backend-applikation med database-access, brugeradministration, m.m. til.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 02:58

Hej Alle

Undskyld det sene svar, men der var lige en ferie som skulle overståes.

Ja det var lidt over hals og hoved, og det var nok ikke beskrevet nøjagtig nok hvad det var jeg skulle bruge. Men da jeg forelagde leverandøren lidt af hvad i har fortalt mig herinde, tilbød han mig kvit og frit at lave hvad jeg skulle bruge. det er hverken fansy eller smart, men der er hvad der skal være. Se evt. selv www.harboørebilvask.dk

Siden skal kun bruges til af lokale kan oprette en konto, indbetale penge og få rabat på deres bilvaske. Jeg ville dog oprindelig godt have lidt information på som på siden jeg linkede til, men kan godt se det ikke er nødvendigt, da jeg ikke skal bruge siden til at gå ud i verden og kapre kunder.

Tak fordi i brugte tid på mig.

MVH Flemming 

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 08:51

Hej Flemming.
Jeg kiggede lidt på din side, og den er noget bred i forhold til min skærm (13,3"). Jeg kan altså ikke se din adresse i højre side uden at rulle til siden med skærmen (bare en lille indskydelse)

Vh Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 08:57

Hej Flemming

Casper har ret. Siden er også for bred selv til min 21" widescreen.

Siden er grundlæggende kodet forkert. Der er brugt faste breddeangivelser på nogle af de enkelte elementer som gør at den ikke kan "wrappe" rundt på mindre skærme. Det er altså gået lidt for hurtigt for ham der har sat det op.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)