Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside/webshop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ale

Vi skal have lavet en hjemmeside med betalingsmodul til vores nye bilvask.

Vi har købt domænet harboørebilvask.dk og har fåe lov at bruge hvad vi kan/ vil fra denne hjemmeide: www.wash-drive.dk som ejes af leverandøren at vores maskine.

Vi vil gerne at hjemmesiden ligner deres, men med vores egne farver billeder mm.

Der m altså gerne kopieres fra deres side. Er det så siden let at redigere siden hvis jeg vil lave ændringer i tekst /billeder mm. vil det absolt være et stort plus.

Håber at det er en af jer der kan komme med et godt tilbud, vil gerne have lavetdet hurtigst muligt (i løbet af en uges tid ca.)

MVH

Flemming Nielsen 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:08

Jeg ville nok overveje et domæne navn uden "ø" i. Evt. lave det om til "o".

I skriver hjemmeside/webshop, men hvad er det egentligt der skal betales for? Er det en månedlig ydelse eller skal man ind i shoppen for at købe hver vask til sin bil?

Det er nok en meget god ide at skrive lidt om hvad I gerne vil have, især hvis det er noget I gerne vil have lavet på en uge.

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 09:28

Hej Rasmus

Det er nøjagtig samme koncept med en vaskeklub som på hjemmesiden der linkes til, hverken mere eller mindre, netop derfor er det måske meget smart at kopiere så meget som muligt derfra, som jeg også har fået lov til.

Angående domænet mener jeg det er ok at haveet ø med da det jo kun er lokale som kan have interesse i vaskeklubben, og da de jo kender navnet, men jeg tager måske fejl? kan der være nogen problem idet så?

Og vi vil bruge samme betalingsmodul som også er fra Ninki Bilvask.

MVH

Flemming Nielsen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:32

Hvilke kort vil i acceptere på jeres nye side?

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 09:35

Vi vil kun acceptere dankort på siden.

MVH

Flemming

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Flemming Ørts:

Og vi vil bruge samme betalingsmodul som også er fra Ninki Bilvask.

Jeg vil helt klart anbefale dig at lade dine egne personlige gætterier på hvad der er bedst ligge, og så lade den virksomhed i finder levere et stykke godt rådgivningarbejde til dig. Du bør heller ikke stille krav op om at din side skal ligne konkurrentens.

Alle disse ting er i mine øre et forsøg for dig på at imødekomme et krav du ikke har nævnt, nemlig at det skal være billigt, og jeg kan godt afsløre for dig at det bliver det ikke med den kurs du har afstukket du nu.

Istedet bør du stille en såkaldt funktionelle krav op. Eksempel

"Vi skal købe genbrugstøj" er ikke et funktionelt krav, hvorimod "Vi skal finde en billige måde at beklæde børnene på"

Sidstnævnte er funktionelt og det binder ikke de folk du sætter til at løse opgaven. Du kan jo som udeforstående i princippet ikke vide om dit forslag med genbrugstøj faktisk ér billigere. Det kan jo godt være at genbrugstøj bliver slidt hurtigere? Eller at der skal købes 3 par før man finder ét par ungerne gider gå i ...

Med mindre du gør som jeg siger, så vil du bruge de næste mange indlæg her på at svare på små enkelte spørgsmål, og så vil du munde ud i måske 20-30 tilbud, hvor folk har læst forskellige dele af tråden og derforhave tilbud på 20 forskellige sites der ikke kan sammenlignes.

Som man råber i Skoven får man svar ;) Held og lykke med projektet :)

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 09:41

Hej Flemming

Du skal være opmærksom på at du skal have en separat indløsningsaftale med PBS hvis du vil håndtere betaling med Dankort og Visa. Du kan ikke bare bruge den samme som anvendes på den side du linker til. At få sådan en er både bekosteligt og tager en del tid (op til 6 uger hvis du er uheldig). Se nærmere detaljer her.

Det er generelt en dårlig ide at have æøå i sit domænenavn. Selvom du kun sælger lokalt vil der være et problem med mails. Du vil sikkert have en mailkonto tilknyttet på samme domænenavn og mange mailservere har problemer med danske tegn. Alternativt skal du har et andet domæne til mails.

Vedr. kopiering: Har du fået lov til at få kildekoden bag sitet? Meget af betalingsfunktionaliteten kan ikke kopieres fra sitet som vi ser det.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg Gætter sgu ikke på hvad der er bedst, og linker ikke til nogen konkurrents hjemmeside, men til min  leverandør af vaskemaskines egen side, som han har sagt at jeg må tage hvad jeg skal bruge af.

Så hvis du skal blande og brokke dig over hvad jeg skriver, skulle du måske læse det ordentligt igennem først.

Men det ligner jo samm plaqde som du plejer at fyre af i dine indlæg, så DU behøver ikke komme med flere gode råd til mig. På forhånd tak 

MHV

Flemming   

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 09:56

Hej Mikkel

Jeg har ikke fået kildekoden bag sitet, men kan måske godt få det hvis jeg spørger.

Jeg har allerede en ansøgning liggende hos PBS, har netop fået en mail fra dem om at de ikke kan godkende den før de seren færdig hjemeside. De vil gerne se den færdig inden 14 dage skriver de, derfor er je pludselig blevet lidt presset med tiden, specielt taget i betragtning at jeg sidder i spanien i 1 uge endnu før jeg vender hjem.

MVH

Flemming Nielsen

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke kan få kildekoden kan du godt glemme alt om at kopiere det andet site for at spare tid og penge. At smække en side op som ligner den anden, bare med nogle andre farver og grafik, tager ikke lang tid. Den største del af arbejdet ligger klart i den bagvedliggende applikation, hvor kunder skal oprettes, konti skal vises, osv.

Vedr. indlægget fra min navnebror som du blev lidt stødt over, så udtrykker han sig måske en anelse kontant, men det han forsøger at sige er nu ikke helt dumt. Hvis du forsøger at forcere en løsning igennem på kort tid fordi du er presset, så risikerer du at ende op med noget lort, som du skal have lavet om efterfølgende.

At PBS siger at de vil se en løsning inden 14 dage skal du tage helt roligt. De kan ikke kræve noget som helst af dig. Hvis du overskrider den frist betyder det bare at du så starter forfra i godkendelsesproceduren. Det betyder bare at det tager lidt længere tid men ellers betyder det ikke noget.

Det ville måske være en bedre ide at slå koldt vand i blodet og tage tingene i den rigtige rækkefølge som den anden Mikkel råder dig til.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)