Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af erhvervsejendom - prisen er for høj....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har en virksomhed som i det sidste halve år har lejet en bygning på 439 kvm i en jysk provinsby i Vejle kommune. Nu skal lejekontrakten fornyes men vi har sagt at vi egentlig gerne vil købe ejendommen. Den pris som vi har fået hedder 1,6 mio. kr. Det synes vi er voldsomt. Ejendomsvurderingen lyder på 1 mio. kr. og ejendommen blev købt af ejer i 2005 for 775.000 kr. Lige ved siden af ligger en tilsvarende bygning på 361 kvm som blev solgt i juli 2008 for 825.000,- kr. 

Er der nogen som har et bud på hvad der er rimeligt? Prisen på 1,6 tvivler jeg på at en kreditforening vil finansiere. Hvad gør vi egentlig herfra, vi vil meget nødig forlade ejendommen, men vi vil heller ikke give mere end den er værd! Den aktuelle husleje er 11.000,- pr. md.

LP

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:41

Kunne det ikke være en god idé, at få en ejendomsmægler ud og give en vurdering på ejendommen? - så får i en aktuel vurdering af ejendommen.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:49

Det har vi tænkt på, men  hvordan foregår noget sådant. Vi har ikke kontakt til nogen mægler. Går man blot ind og spørger en i området? Nu ejes "vores" ejendom af et lokalt investeringsfirma som jeg tror samtlige mæglere i området kender og måske har samabejde med. Vi vil jo helst holde det for os selv...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:11

Når der nu er tale om en erhvervsejendom, ville jeg hive fat i Nybolig Erhverv, eller tilsvarende - som beskæftiger sig med erhvervsejendomme, da det kræver lidt mere indsigt end de normale boligmæglere.

Umiddelbart kan du nemlig ikke rigtigt bruge den offentlige ejendomsvurdering til noget - markedsprisen kan sagtens være en anden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)