Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sommerperiode og ferie

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan håndterer i sommerperioden og ferie?

Jeg tager fra på mandag af 3 uger på ferie - og i den forbindelse er den ingen til at passe min virksomhed, da jeg selvsagt i den periode ikke kan udføre IT-support arbejde, vil virksomheden ligge stille.

Jeg kommer dog hjem efter 3 uger og har 1½ uge før jeg tager en 1 uge af sted igen.

I mine øjne har jeg lidt to muligheder:

1. jeg forsøger at få alle mine kunder presset ind i den periode jeg er hjemme

2. jeg lader en anden klare mine kundebesøg mens jeg er væk. Dette vil dog betyde, at jeg ikke tjener penge, idet min timeløn i forvejen er lav (150kr+moms) og hvis jeg skal afregne løn, så går det vist lige op.

Hvordan klare i den? - kan man forvente at mine kunder (private) også holder sommerferie i den periode og derfor hellere ikke vil ringe eller holder de ferie herhjemme og derfor har tid til, at jeg kommer på besøg.

Umiddelbart hælder jeg til den første, men det bliver formentlig presset og det er ikke givet kunderne har lyst til at vente 2-3 uger før jeg har tid - derved tabte kunder.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 13:01

Hej Denni.

Har du overvejet at bruge en telefonservice som evt. kan booke aftaler ind i din kalender til når du kommer tilbage fra ferie?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:03

Andreas Krickhahn:

Hej Denni.

Har du overvejet at bruge en telefonservice som evt. kan booke aftaler ind i din kalender til når du kommer tilbage fra ferie?

Hej Andreas.

Det falder lidt ind under nr. 1. Jeg har ikke behov for at have en telefonservice, i det jeg selv kan klare bookingen i den periode, selvom jeg har ferie. Det vil være en for stort omkostning, at have en telefonservice i den periode.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 13:11

Hej

Det er ikke sikkert, at du på kort sigt tjener penge på løsning nummer to, men måske vender kunderne tilbage senere og eventuelt spreder budskabet om din virksomhed. 

Hvis du har mulighed for at få en anden til at varetage opgaverne i ferien, og personen vel at mærke har de rette forudsætninger, så lyder det i mine ører som den bedste løsning. Dog uden at jeg kender din virksomhed nærmere. Hvis du mener, at lønnen går lige op med dine indtægter, så er der vel ikke noget tab. 

Venlig hilsen

Rasmus

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 13:13

Du kan evt. også lave et "ferietillæg" så du tjener beskedne 25 kr eller sådan noget i timen? Det må kunderne vel være forstående over for, hvis du forklarer situationen som den er?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:17

Som svar til jer begge.

Det er netop mine tanke med nr. 2, at tage kunderne ind og lade en anden servicere dem, for at få dem som kunder og anbefale mig videre.  Min anke er, at det ikke er mig der er ude ved kunden, men en anden og har lidt svært ved at give "slip". Ligeledes kan det måske være svært at finde en med de samme kompetencer og værdier som mig selv - og derved kan jeg risikere, at have vedkommende i røret et par timer om dagen, for at alligevel guide ham igennem problemerne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)