Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk escrow service

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vi er et par stykker der har leget lidt med tanken om at starte en dansk escrow service, men jeg har ikke rigtig kunne finde frem til, om der er en basis for sådan en service herhjemme i Danmark, eller om der allerede findes en sådan.

Jeg håber der er nogen herinde, der kan komme med lidt input:
- Tror I der er basis for sådan en service, eller vil folk benytte de udenlandske?
- Findes der allerede en Escrow service i DK?
- Hvad ser I som mulige "faldgrupper" i forbindelse med at lave sådan en service? 

Det er klart at der skal gøres noget i forhold til at lave aftaler med f.eks. QXL, DBA.dk osv. for at en Escrow forretning kan fungere, men jeg er lige pt. ude efter jeres mening herinde, om I mener det kunne være bæredygtigt?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 07:55

Velkommen til Aminno :)

Hvorfor er det du/i mener der er behov for et escrow i danmark? :)

Er det fup hos DBA.dk som du  nævner de rkan forhindres eller ?

JEg er ikke VILDT kritisk, mere nysgerrig da jeg syntes det lyder spændende :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:13

Rasch:
Det er klart at der skal gøres noget i forhold til at lave aftaler med f.eks. QXL, DBA.dk osv. for at en Escrow forretning kan fungere, men jeg er lige pt. ude efter jeres mening herinde, om I mener det kunne være bæredygtigt?

QXL prøvede noget lignende engang, og det faldt til jorden.

Jeg tror i øvrigt der er nogle finansielle krav der skal overholdes samtidig med det skal godkendes af Finanstilsynet.

EWire har forsøgt det og de blev aldrig til noget, og hvad er der galt med for folk at anvende Escrow selv?

Hvis behovet var her, så er jeg desværrre nok nødt til at sige, at så var det her også nu.

Men god vind

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 08:25

Vil lige kommentere på den med, at hvis der var et behov, så ville det være der allerede.

Jeg tror nok behovet for mange produkter har været der længe før produkterne selv blev opfundet!

Er en del af Amino.dk ikke netop at hjælpe til afklaringen om behov for nye spændende produkter.

Selv tror jeg, at hvis man selv føler man sidder med noget genialt, så skal man gå efter det.

Selve escrow har jeg ikke meget begreb om, så det vil jeg lade andre om, at vurdere.

Mvh

Rasmus

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:43

Rasmus Jakobsen:
Selve escrow har jeg ikke meget begreb om, så det vil jeg lade andre om, at vurdere

Jeg kender til Escrow og deraf kom mit indlæg Smile

Rasmus Jakobsen:

Jeg tror nok behovet for mange produkter har været der længe før produkterne selv blev opfundet!

Er en del af Amino.dk ikke netop at hjælpe til afklaringen om behov for nye spændende produkter.

Selv tror jeg, at hvis man selv føler man sidder med noget genialt, så skal man gå efter det.

Og her er det netop at  mange iværksættere taber de fleste penge. Og jeg hjælper jo netop med afklaringen, man kan så tage imod den eller lade være, men at lave en "dansk" Escrow service ville være spild af tid og penge, da folk kan anvende Escrow, Paypal osv osv osv og Ewire.dk...

Du kan læse mere redaktionelt om Ewire her:

http://www.comon.dk/nyheder/Ewire-genopstar-med-mikrobetalinger-1.195425.html

altså 10 år på bagen og stadig ikke store, så følger man sin tanke om at dette er "genialt" så har man tabt penge på forhånd Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:04

Tak for jeres input.

Jeg hælder jo nok også mest selv til, at hvis behovet var her, så var der allerede nogle der havde lavet sådan et dansk system. Baggrunden for ideen er netop problemer og snyd på QXL og DBA. Jeg har heldigvis selv undgået sådanne problemer, men har en del i omgangskredsen der indenfor det sidste år er blevet snydt. 

Der er helt klart nogle finansielle ting og regler der skal være på plads, men tænkte at herinde var et godt sted at begynde og forhører sig om der lå lidt viden :-)

@Lagersalg123 - JEN: Kan sagtens følge dig. Tror måske nærmere problemet ligger i, at begrebet ikke er så udbredt bland Hr. og Fru. Danmark som det f.eks. er i udlandet. Skal lige tilbage på tegnbrættet og se, om ikke min energi skal bruges på et andet projekt i stedet :-)

Tak for indspark ... og for velkomsten .. bliver jo nok ikke det sidste jeg får brugt Amino.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 17:37

Håber på at jeres ønske om en dansk escrow service, er på trapperne og skulle gerne starte inden året er omme...

Hilsen

Nembankbox.dk

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Firmaet bag mobil-forumDK havde en sådan service engang - kan ikke huske hvad den hed men prøv at søge lidt

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  NemBankBox.dk Skrevet kl. 21:25

Har de stadigvæk Hr. Moore - men hvem vil betale 40 kr. for at sende 150 kr. til nogle?

Hos Nembankbox.dk - bliver det max 1,5% og mindre betalinger, bliver billigere.

Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

nembankbox:

men hvem vil betale 40 kr. for at sende 150 kr. til nogle?

Hos Nembankbox.dk - bliver det max 1,5% og mindre betalinger, bliver billigere.

Godt ord igen

Personligt bruger jeg dog ikke den slags services, men til folk der vil gå med livrem og sele, er det selvfølgelig et godt tilbud.. (og please dont start en diskussion nu om man bør bruge det eller ej).

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)