Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lovgivning vedr. dommener. igen igen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej los Aminos - Længe siden!

En hurtig kvik en... 

Jeg har fra et engelsk firma fået ene ret til at sælge deres cykler i Danmark. men men men... der er et andet firma ejer domænet, og de bruger det ikke i 2 år nu (kun til at viderførre til deres webshop ). De havde købt det med forhåbninger om at få lov til at handle med UK, det fik de så ikke lov til. 

Men det har jeg , og sjovt nok har de selv kontaktet mig. 

men tilbage til gutten der har Domænet, jeg gjorde det eneste rigtige, og kontaktede ham og fortalte hvad jeg laver og handler med de gutter. han var meget overraskede. så spurgte jeg ham om det var til salg, og han havde forestillet sig at få betalt en sommerferie for det ... så spurgte jeg ham hvormeget i kr. 5000 sort.. så troede jeg fandme det var løgn, 

Kan jeg gøre noget eller skal jeg op med 5 lapper ?? 

Ha det godt! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

Domæneklagenævnet

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Skrevet kl. 22:47

selvom det linker til hans webshop

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at kende sagen nærmere lyder det som en vindersag, hvis domænet er identisk med det engelske varemærke, du har rettighederne til at bruge varemærket i Danmark og han ingen yderligere legitim interesse har i at anvende domænet.

Det koster 500 kr. at klage til Klagenævnet for Domænenavne, som bliver refunderet, hvis du vinder. Det tager selvfølgelig noget tid og ressourcer så du skal gøre op med dig selv om det er 5.000 kr. værd.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:44

Se lige Kristians svar. Jeg kan desuden tilføje, at det vil være rigtig godt, hvis du har den korrespondence på email, da du så har en bedre sag grundet dokumentérbarheden.

Domæne med salg for øje, forsøg på skatteunddragelse.. Gode argumenter for at han "har lyst" til at overdrage domænet til dig ;o)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:51

Simply Law:

Uden at kende sagen nærmere lyder det som en vindersag, hvis domænet er identisk med det engelske varemærke, du har rettighederne til at bruge varemærket i Danmark og han ingen yderligere legitim interesse har i at anvende domænet.

Det koster 500 kr. at klage til Klagenævnet for Domænenavne, som bliver refunderet, hvis du vinder. Det tager selvfølgelig noget tid og ressourcer så du skal gøre op med dig selv om det er 5.000 kr. værd.

Jeg mener det er virksomheden der skal føre sagen i domæneklagenævnet, så undgår de "fnidder" i fremtiden. Man kan så håbe på at ham der har domænet ikke har lave en varemærkeregistrering i DK, for så kommer de muligvis ikke langt. Men det er heldigvis de færreste der tænker så langt.

Køb ren argan olie her

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:55
Du har rigtig gode chancer for at vinde en domæneklagesag, hvis du kan bevise over for klagenævnet, at han har tilbudt dig at købe domænet for 5000 kr (få ham til at skrive det til dig på brev eller mail - bare bed om et skriftligt tilbud eller noget i den stil) - og når det forholder sig således, at det er et varemærke, som du har ret til at bruge. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Skrevet kl. 21:37

Så bliver det løst, kontaktede producenten i england, (vi er gode venner) og fortalte ham situatione, han sagde at han taler med hans advokat, og jeg vil nok få domænet de har varemærket., så det skulle jeg ikke bekymre mig om:) det var dejligt at høre. at ens producent står bag en, især når de har haft mange henvendelser, og kun jeg fik lov til at "lege" med dem. 

Tak for alle fifs, hav en god aften,! 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)