Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordele og ulemper ved henholdsvis Drupal og TYPO3?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke positive og negative erfaringer har du med Drupal og TYPO3?

Hvad er omkostningerne ved henholdsvis den ene og den anden?

Hvilken af de to vil du anbefale?

Jeg har kompetente folk i baghånden til at hjælpe mig, så jeg behøver bare din mening til inspiration til at træffe mit valg - det ene eller det andet.

På forhånd tak

Sommerhilsner

Sanne

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 19:26

Hej Sanne

Jeg har arbejder med Webudvikling til daglig så jeg kender lidt til disse CMS-systemer, personlig er jeg mest til TYPO3 end Drupal. Det bedste ved TYPO3 er at det har et virkelig godt backend og som er let at finde rundt i, og det ville du 100 % være glad for.

Til udvikleren er dog TYPO3 lidt sværer at arbejde da det kræver en masse kendskab til Systemet, dog er det en fordel hvis man har styr på TYPOScript som udvikleren skal have styr på.

Men held og lykke med valget :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

mitSannejeg Coaching & Leadership:

Hvilke positive og negative erfaringer har du med Drupal og TYPO3?

Hvad er omkostningerne ved henholdsvis den ene og den anden?

Hvilken af de to vil du anbefale?

Jeg har kompetente folk i baghånden til at hjælpe mig, så jeg behøver bare din mening til inspiration til at træffe mit valg - det ene eller det andet.

På forhånd tak

Sommerhilsner

Sanne

Må man høre lidt om hvad det skal bruges til? WordPress er jo også en mulighed alt efter hvad du vil lave. Det er i hvert fald let at bruge. Det siger selv ham her: http://www.1902software.dk/teknologi/webteknik/ der laver løsninger i alle størrelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:14
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:29

Så tror jeg også, som der blev nævnt før, at WordPress vil være et godt valg!

Mvh. Dennis

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:44

Jeg er bestemt alt for miljø skadet til at komme med en objektiv vudering, men skriver mig bestmet på Typo3.

Måske er det spændende for dig at se nogle af de Typo3 løsninger vi har lavet http://www.goweb.dk/referencer/ 

Hvis du ikke har prøvet at have fingerne i backend'en på en TYPO3 så siger du bare til så har jeg sådan en demo sider der null stiller engang i timen du bare kan prøve at rode lidt med.

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 14:01

Hej Sanne,

Som mange andre nævner er der mange alternativer til disse systemmer, jeg vil dog gå mod strømmen og ikke anbefale dig Wordpress, til en sådan side.

For at vende tilbage til de to systemer du vælger, er det begge to meget anerkendte systemer - Typo3 den gamle tunge men stabile. Drupal den nye lette og hurtige.

Typo3 er et rigtigt brugervenligt system, og det tager ikke mange dage før man er helt inde i dets funktioner og muligheder. Typo3 indeholder som standard de ting de fleste hjemmesider har brug for.

Drupal er efter min mening lidt sværre at arbejde i, det er dog et rigtigt godt system når man har fundet ud af hvordan det fungere. Drupal er et rigtigt godt system at bruge til fundament for større sider og projekter hvor special udvikling er nødvendigt.

Men af disse to vil jeg personligt anbefale Typo3.

At jeg så ville anbefale et helt fjerde system til dine behov, er en anden sag og ikke dit oplæg relevant. Hvis du dog alligevel skulle ønske mere vejledning er du velkommen til at sende mig en besked her på Amino.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54

Så kan jeg løfte sløret for at jeg valgte Typo3. Siden ser sådan ud indtil videre:

www.mitSannejeg.dk

Endnu engang tak for hjælpen

Kh

Sanne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)