Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import told fra fjernøsten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle
Jeg er ny på dette forum, så dette er mit første indlæg i form af 2 spørgsmål.

Er der nogen der ved hvad importtolden er på elektriske artikler fra fjernøsten ?

Er der nogen der har en god ide til hvor jeg nemmest får kontkt med leverandører af elektriske artikler i fjernøsten - evt. hvilket land er bedst på området ?
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:44

Hej,

Du kan tjekke told satser på told og skats hjemmeside - men jeg mener at tolden på elektriske artikler er 14% - dog ikke på komponenter (fx hvis du montere og samler selve varen i DK og kun får løse komponenter leveret)
Men er det en vare der er funktionsdygtig med det samme er det 14%

Her kan du finde leverandører i Asien og andre lande...

Mvh

Huus
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 21:42

Tusind tak for dit svar !

Ang. Alibaba - er det bare mig eller virker det lidt uoverskueligt ? Jeg har fundet en leverandør af den type vare jeg er interesseret i. Har i nogen erfaringer med at kontakte asiatiske firmaer denne vej ? Har de som regel erfaring og er de reelle ?

På forhånd tak.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:27
Hej Titan

Læs evt. de indlæg der linkes fra her:
http://www.thorborg.dk/amino-import.htm

Jeg har selv med succes brugt Alibaba og jeg syntes faktisk det er en super guide. Men der er da meget at vælge imellem.

Dbh Martin
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 23:12
Hej Martin

Tak for dit svar. Det vil jeg da arbejde lidt videre med så (Alibaba).

Mvh

Titan
Fra Smørum
Tilmeldt 8. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:16

Hej Titan,

Jeg har handlet med østen igennem de sidste 10 år og har rimelig gode erfaringer med dem. Østen er jo selvfølgelig mange lande og jeg ved ikke hvor meget du kender til produktion og handel derude. Hvis du kender en del til det skal du bare springe resten over jeg skriver. Jeg vil ikke forsøge at belære dig, men bare give lidt gode råd med på vejen, hvis du skulle være helt ny ud i dette... Hvis du er interesseret, så tag en kop kaffe og slå benene op på bordet.. Her kommer nemlig en af de lange mails.....

Elektroniske apparater er naturligvis mange ting, så derfor kan det være lidt svært at sige hvad og hvor der er bedst at handle, men som udgangspunkt har jeg følgende erfaringer at dele..
Taiwan er langt fremme i sprog og handel med andre lande i hele verden. De svarer stort set altid hurtigt og er meget villige til at sælge. Timelønnen på Taiwan er ved at nå europæiske standarder, så derfor har stort set alle taiwanesiske firmaer deres produktion i Kina. Mange firmaer fungere også som handelsehuse for kinesiske firmaer, som enten ikke er godkendt til eksport, eller som ikke kan kommunikere på andet end kinesisk..
Hong Kong er døren ud af Kina. Der er her hele sydkinas produktion ledes ud til verdenen. Hong Kongs timeløn er helt på højde med Europa, og der produceres derfor INTET elektronik i HK. Derfor er firmaerne i HK bygget op på samme måde som Taiwan. Altså salg med samarbejde eller produktion i Kina.
Kina er og bliver mekkaet for elektronik produktion. Her er timelønnen i sydkina ca. 100USD pr. måned og enhedsomkostningerne holdes derfor nede. Du kan købe ALT i kina til næsten ingen penge. Der er dog altid et men. Mange kinesiske firmaer taler ikke så godt engelsk og er ikke vant til eksport til Europa. Men hvis de har en god hjemmeside på engelsk, så er der en mulighed for de kan. Dog er mange kinesiske producenter vant til at handle med store kunder. Dvs. du vil støde ind i en meget stor minimums ordre. Feks. 5000 stk. DVD afspillere eller MP3 afspillere. Men lad dig ikke afskrække. De fleste af dem er til at tale med. Fortæl dem lidt om det lille danske markedet og vi kun er 5 mio. indbyggere, så det er urealisktisk at sælge 1 produkt til hver tusinde indbygger. Der er pt. 1.3 mia indbyggere i Kina, så som regel kan de godt forstå det. Måske får du en lidt højere pris, men det kan ofte betale sig alligevel.
Hvis du så finder det rigtige produkt til den rigtige pris og antal, så få ALTID en prøve hjem. Du skal som regel betale for den inkl. fragt, men det er det værd. Det er ikke sjovt at sidde med 100 - 500 stk. af noget, som ligner løgn, bare fordi du kunne sparre lidt tid. Hvem har ikke prøvet at købe noget i TV shoppen som så godt ud på TV...
Japan: Det kan ikke betale sig. Japan er ALT for dyrt.....
Korea: Har også fornuftige priser, men mine erfaringer med koreanere er ikke gode. I vores branche holder de fleste sig væk fra dem.
Indien: Er stadig et forholdsvis nyt markedet. Der er ingen tvivl om de bliver fremtiden, men jeg tror ikke helt så klar som kina til eksport, godkendelser osv. osv...De fokuserer stadig meget på deres hjemmemarkedet.

Mht. betaling så er jeg ALDRIG blevet snydt. Jeg har altid fået varer for mine penge. Hvis det drejer sig om meget store penge, så vil jeg dog anbefale dig at tale med din bank om en LC. Så er du sikker i din sag.
Mht. søgemaskiner har jeg haft held med www.made-in-china.com
Men du har ret. De er generelt lidt tunge allesammen. Så det bedste efter min mening er at søge på google efter et specielt produkt og tilsætte eks. Kina... Det kunne være mp3 player+China

Ja, det var en lille smøre, som jeg håber du kan bruge til noget. Hvis du har nogle spørgsmål siger du bare til. Hvis du leder efter nogle specifikker pr
Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:28

Capitalbike:
Mht. betaling så er jeg ALDRIG blevet snydt. Jeg har altid fået varer for mine penge. Hvis det drejer sig om meget store penge, så vil jeg dog anbefale dig at tale med din bank om en LC.

Hvad betyder en "LC"?

Vh Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42

Hej Brian!

LC=Letter of Credit=Remburs

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390