Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem Blaimer du mest for Krisen?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det er et lige til spørgsmål, og skal besvares med kort forklaring - jeg starterSmile

• Overordnet finansministeriet for at lade bankerne udlåne med så lav solvenskrav, og til mennsker med så dårlig kreditvurdering. 
  • De andre politikere som øgede de offentlige investeringer - men så samtidigt sænkede skatterne = klaphatte.
  • Hegdefonde. De skaber intet ! de suger bare hver en krone ud af selskaberne, for dernæst at placere midlerne i skattely
  • Bankerne fordi de alle sammen skulle indblandes i investeringer. I gamle dage var der deciderede børsmæglere der håndterede dette - derfor var det heller ikke så stort et problem når der var børskriser engang imellem, for så gik de bare konkurs. I dag er børskriser farlige for samfundet, da bankerne er bundet sammen med deres investeringsafdelinger, som fylder mere og mere. Problemet i det, er at bankforretningen så skal dække for tabende på børsafdelingerne, hvilket gjorde at iværksættere som OS ikke kunne låne penge til fremtidig vækst - i kan se spiralen....
  • Der er sikkert flere jeg har glemt - men tilføj endelig

Sweet summertime hilsen,

PeterBig Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:34

Problemet er det samfund, som vi lever i... "VÆKST" samfundet, som kun lever for og pga vækst. Om væksten er naturlig eller skabes kunstigt via udlån er lige meget, bare vi har vækst, vækst. vækst og vækst. Ja gerne vækst gange 2000...

Om man så vil give samfundet skylden, eller om man vil beskylde dem, som stimulerede samfundet, det er sådan set op til den enkelte verdensborger selv...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 13:40

Du har glemt et punkt, ja. :-)

Forbrugere. Der er en kedelig, stadigt tiltagende tendens til ansvarsforflygtelse blandt en stor del af den vestlige verdens befolkning - især i et land som Danmark, hvor staten kontrollerer så mange aspekter af vores liv.

Den gennemsnitlige borger, der tror at man kan spise mursten og plukke penge fra træerne.

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 13:45

Kunne ikke være mere enig med jer begge - derfor vil jeg også skynde mig at tjene en masse gryn, så jeg kan gå ind i politik og gennemføre de tiltag der skal til - selvom jeg godt ved at det vil ende min politiske karriere:) 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 13:46

Et andet problem ligger sku også i at vi ikke har nogle politikkere som er værd at stemme på.. alle lefler for en eller anden.-

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:50

Peter R. Hansen:

Et andet problem ligger sku også i at vi ikke har nogle politikkere som er værd at stemme på.. alle lefler for en eller anden.-

Politik handler ik om, at varetage samfundets interesser, men derimod at opnår egne mål og muligheder...

Det kan man jo se gang på gang, når der vedtages ting, som ik er i samfundets interesse, eller når ting ik vedtages, da det kan koste prestige, succes og evt magten!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)