http://videos.webpronews.com/2006/12/06/vanessa-fox-clarifies-the-role-of-google-sitemaps Tilsyneladende er det ingen problemer i, at flere URLs peger på præcis den samme side. Problemerne med at flere CMS systemer ikke får lukket af for de oprindelige adresser, ved URL omskrivning, fx vha. et komponent, er tilsyneladende ikke-eksisterende i Google-regi. I hvertfald hvad angår risikoen for udelukkelse. |
Omskrivning af URLs i CMS - OK med Google
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Jo, det er bestemt et problem for du tvinger søgemaskinerne til at tage et valg og det er aldrig godt. De ender som regel med at vælge noget andet end det du ville have gort. Det bedste er altid at lave en "en-dimensionel" arkitektur uden forhindringer. Og netop ved URL-omskrivning opstår dette problem ofte fordi der ikke lukkes af for de u-omskrevede adresser automatisk. Det skal du selv sørge for, og det bør du. Det handler om at tage kontrol i stedet for at overlade indeksering til tilfældigheder og søgemaskinernes valg. |
søgemaskinerne til at tage et valg og det er aldrig godt. De ender som regel med at vælge noget andet end det du ville have gort. Det bedste er altid at lave en "en-dimensionel" arkitektur uden forhindringer. Ja det er rigtigt, man ved ikke rigtig hvad man får på den 'konto'. At ens website så ikke bliver udelukket, bør man jo ikke stille sig tilfreds med. Mikkel, desværre tror jeg, at en del CMS udviklere/programører ikke tillægge den problematik værdi nok - altså det faktum, at mange CMS bruger, så at sige "tvinges" til at lade søgemaskinerne træffe valget af URL. Man må jo formode, at de fleste CMS brugere ikke kun af bekvemmelighed benytter et CMS - men fordi de rent faktisk ikke kan arbejde med prog. De har ingen chance for at lukke de oprindelige adresser. Det er altså udviklernes mangl. priorterring eller viden SEO, der halter. |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)