Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fanger man en konkret målgruppe på facebook?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Som overskriften afslører, så søger jeg hjælp til at gøre annoncer på facebook mest muligt målrettede.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det selv - uden at det bliver en alt for stor portion af ikke relevante visninger.

Fx ville det være rart, hvis man kunne rette sine annoncer direkte mod medlemmer af bestemte grupper. Og der er også mulighed for at gøre det i FB, når man opretter sin annonce. Problemet er bare, at FB selv skal generere de grupper og sider man kan vælge imellem - og der er laaaaangt fra de sider/grupper der er interessante for mig. Ikke ret mange danske, og slet ikke mindre grupper (med fx. under 5000 medlemmer).

Hvad gør I??
Og har I ideer til hvordan jeg får annoncerne meget mere målrettet?

/Rikke

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:07

Skulle da mene der er rimelig gode muligheder, for at definere sin målgruppe Smile

Syntes faktisk det er mere enkelt end Adwords....

Når du har valgt den side du vil promovere, går du til næste side hvor du får mulighed for målrettning af annoncen. Her kan du vælge ønsket demografi, interesser, uddannelse og de som eventuelt har tilmeldt sig sider som minder om din. Du skal nok prøve dig lidt frem før du rammer rigtigt, men skulle være ganske enkelt at definere din målgruppe.

Du bør vælge pay-per-click optinionen fremfor antal sidevisninger. Erfaringen siger at det er det mest gunstige, og du sætter jo selv budgettet så det løber uanset ikke ud af kontrol

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:21

Hej Morten - og tak for dit svar.

Hvad mener du med muligheden for at vælge dem, der har tilmeldt sig sider som min?
Den mulighed synes jeg ikke lige, jeg kan genkende:-)

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 00:05

Jo, det jeg taler om er at du vælger en kategori som din side skal tilhøre for ligesom at afklare og afstemme dine målgruppe. Der er jo ingen grund til at du viser din annonce til en bruger som ikke har den fjerneste interesse for dit produkt.

Så det jeg mente var at du kan vælge om du vil målrette din annonce mod folk som har tilmeldt sig andre sider, som har noget til fælles med din - f.eks en bruger som er tilmeldt en anden side som drejer sig om sko og tasker, og din side omhandler det samme, så er chancen for at denne bruger også vil finde din side interessant ganske stor  

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 02:05

Hej Rikke,

Når du opretter en Facebook ad står der på et tidspunkt et stykke nede 'Målret til brugere, som er forbundet med:'. Der kan du så vælge en masse sider, som de er forbundet med.

Det kunne være din egen side, konkurrenternes, eller evt. nogle mærke-specifikke mærkesider af nogle af de mærker som du fører.

Jeg kan godt se det er svært i netop din branche, fordi folk skriver jo ikke lige i deres profil noget omkring børnetøj. Men ellers find nogle sider der minder om det, der må være noget med 'Jeg er glade for mine børn, jeg har jordens bedste børn, jeg er mor' eller noget i den stil.. :-)

Et lille sidespring; Jeg synes navigationen på jeres side er utrolig svær.. Der kan godt være det bare er mig, men der virker ret langt ind til selve jeres produkter. Kan I gøre noget ved det? Det vil helt sikkert hjælpe konverteringen.

For det er jo noget rigtig sejt tøj i sælger, jeres ko-pyjamas er i hvert fald ret cool, ærgrermig over den ikke er i størrelse 17 år Smile

Hvis du har andre spørgsmål, eller stadig mangler inspiration så skriv endelig her, eller send en  mail, så skal jeg nok hjælpe dig bedre på vej.. :-)

Held og lykke med det!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 02:07

Morten Fabrin:

Du bør vælge pay-per-click optinionen fremfor antal sidevisninger. Erfaringen siger at det er det mest gunstige, og du sætter jo selv budgettet så det løber uanset ikke ud af kontrol

Jeg er delvist uenig her, men i visse tilfælde kan du have ret :-)

Det er smart at betale pr. klik i starten, men når man så har fundet en guldgrubbe (altså en målgruppe, der konverterer rigtig godt) så betal pr. Visninger, så kan du nemlig købe klik til meget få kroner.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)