Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe en virksomhed istedet for at starte mit eget op.

Jeg er uddannet maskinsnedker, men har ingen ledererfaring overhovedet, så er der nogle steder man kan læse om det at være direktør eller afholdes der evt nogle kurser?

Jeg er også lidt i tvivl angående finanseringen. jeg har kapital til at købe en mindre virksomhed selv, men er det dumt at smide sine egne penge i det, eller er det bedre at tage et lån? Her tænker jeg på hvis virksomheden skulle gå konkurs om jeg så kan risikere at skulle sælge mit hus hvis jeg har brugt mine egne penge?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du er bosiddende, men skriv til mig på kenneth@multi-revision.dk så kan vi evt. aftale et helt gratis møde hvor du kan få lidt information som afdækker de væsentlige spørgsmål ved opstart som selvstændig.

Mvh.

Kenneth Bach Holmegaard

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Welsyng

Jeg kan anbefale dig at starte på et iværksætterkursus, som sikkert udbydes af dit lokale erhvervsråd. Der er  nok også gratis rådgivning af få fra erhvervskonsulenterne.

Hvis det er i vor område, er du selvfølgelig velkommen til at ringe.

Mvh

Per Tange, Dansk Revision Viborg

registreret revisor FRR

87255307

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej welsyng,

Velkommen her på Amino Smile

Det er et ret omfattende spørgsmål, med mange muligheder, som du stiller her hvorfor at der også er mange ting som du skal have med i dine overvejelser og forberedelser - Enkeltmandsvirksomhed, ApS, A/S, finanseringsmuligheder, type af virksomhed, forretningsplan, egne evner, eksterne behov, geografisk placering, ambitionsniveau og utroligt mange andre ting.

Jeg vil derfor helt klart anbefale dig at få en professionel rådgiver/sparringspartner med i processen hvis ikke du selv har styr på de ting som jeg nævnte ovenfor.

Jeg er selvfølgelig, næste, nødt til at foreslå mit eget firma, da det er det jeg lever af Wink

Jeg kan desværre ikke tilbyde dig gratis ydelser, men jeg kan til gengæld tilbyde dig at være din rådgiver og sparringspartner, i alle situationer, fra nu af og indtil at din virksomhed kører i højeste gear.

Mine priser.:

1 enkeltstående, intensiv, dag på 8-10 timer inkl. forberedende email og telefonisk opfølgning, 6.000 kr.

1 dag per uge i fast skema, 8-10 timer per dag, 5.000 kr.

1 uges intensiv rådgivning/sparring, op til 45 timer, 22.000 kr.

Efterfølgende fri emailsupport i 3 mdr. 2.000 kr.


Længerevarende opgaver udføres altid i henhold til individuelle aftaler.

 

Skulle du dog have nogle enkelte indledende spørgsmål så vil jeg dog meget gerne, i ægte Amino-ånd, give dig gode råd og vejledning uden fakturering.

Skriv gerne på email.: lars@lh-raadgivning.dk, hvis det lyder interessant.

Held og lykke med dit projekt.

Mvh

Lars Hyldegård

 

 

Fra København
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste er, at du sørger for at holde privat og virksomhed fuldstændig seperat. Og det betyder også at du ikke har både private og firmaaktiviteter i samme bank (ved godt banken vil fortælle dig, at de ikke må blande tingene sammen, men det hjælper ikke noget, når de tilbageholder private midler for at dække dine virksomhedsmidler). Og hvis du er så uheldig at ende i den situation, så har du brug for at anvende din koncentration et andet sted end at slås med bankerne.

Hvis det er muligt for dig - så ville jeg tage kapital fra banken - helst i en konstruktion hvor det ikke koster dig noget hvis du ikke udnytter det (kassekredit eller lign). Og gør det mens tingene ser god ud. For der er - naturligvis - verden til forskel for en bank i at låne penge ud til noget som ser godt ud, og noget som er i problemer. Det kan stoppe alt udvikling, hvis du lige pludselig mangler kontanter, og det er meget meget væsentligt.

Men som andre nævner er rådgivning og kurser altså en rigtig rigtig god ide.

Bare lige de umiddelbare tanker - god vind med det

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)