Meget spændende spørgsmål. Jeg mener, at det er helt afgørende, at vi hver især er bevidste om, hvad der driver os. Det er heldigvis meget forskelligt fra person til person. Jeg er kort sagt motiveret af at hjælpe andre mennesker - at jeg kan give af det, jeg er god til. Samtidig er jeg motiveret af at gøre det sjovt at hjælpe samt at skabe noget nyt. Jeg er helt oppe at ringe på de dage, hvor jeg har fået et andet menneske til at indse, at de faktisk selv kan gøre en masse for at skabe sig et godt liv; at de ikke behøver at være afhængige af andre. Penge motiverer mig på ingen måde, men de gør, at jeg sparer en masse bekymringer. Faktisk har jeg det meget, som denne video illustrerer. |
Simon Thomsen:Jeg synes personligt, at resultater vægter højere end pengene, så skal pengene nok komme helt af sig selv hvis produktet man har leveret / sat igang er 100% iorden! :)
Bare af ren nysgerrighed fra en gammel gut, der ved, at der også skal betales regninger og så'n noget skrammel: Hvis resultater fraset de, der kan måles økonomisk, vægter højest - hvad gør du så på den lange bane, hvis du skulle tage fejl og pengene alligevel ikke kommer?
Jeg har set mange gode mennesker slidt ned mentalt, fordi de undervurderede de der penge. Det er rigtig smukt at sige, at pengene ikke er det, det handler om. Og jeg tror også på, at du mener det. Men hvis du virkelig gøder den holdning, skal du også se i øjnene, at når du en dag er gift, har familie og medarbejdere at forsørge - ja så SKAL du prioritere pengene. Og hvad sker der så med dig, når du pludselig skal arbejde mod dine idealer og det, du tror på?
Igen: Jeg har stor respekt for de mennesker, der virkelig fra hjertet mener, at de ikke arbejder for pengenes skyld. Jeg ville bare aldrig turde tage et job hos sådan et menneske, for hvordan skal mit job sikres, hvis virksomhedens indtjening ikke er en afgørende faktor?
Nå - det er nok mere teoretisk, end det er praktisk. Der er nemlig meget langt mellem dem, der virkelig lever den ud (den med at pengene intet betyder). Og de få, der gør, er enten stenrige mennesker eller søde rare hippier, der aldrig for alvor får flyttet noget, skabt nye muligheder etc. Og dette sagt med et smil og med forbehold for, at der sikkert er nogen derude, der modbeviser den lommeteori.