Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SPAM mails sendt fra Hotmail accounts

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

I har sikkert også som mig modtaget en masse spammails fra jeres kontaktpersoners som bruger Hotmail.

Det er jo naturligvis ikke jeres kontaktpersoner der sender disse spammails ud, men derimod kinesiske grossister der reklamerer for deres hjemmesider hvor man kan købe ægte Rolex ure til 50 dollars.

Teknikken i dette burde ikke være så svær, jeg mener: alle kan sende en mail med en falsk afsenderadresse. Men en ting jeg ikke har forstået er: Hvorfra får disse kinesere adgang til alle kontaktpersonens kontakter? Det er usandsynligt at disse Hotmail accounts er blevet cracket. Det ville jeg tvivle stærkt på.

Har du oplevet det samme? Hvad er din tekniske forklaring på hvordan disse kinesere sender disse mails ud til ens kontaktpersoner? Og hvad skal man gøre hvis ens Hotmail account er blevet et offer for dette - hvordan stopper man det?

Jeg er pænt træt af at modtage 5-10 mails om ugen fra mine kontaktpersoner, og jeg forstår ikke hvorfor Hotmail ikke har sat en form for SPF DNS op så disse irriterende mails forhindres.

God dag til jer alle.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved nogen benytter sider som "see who blocked you on MSN" til at få folks koder for at kunne afsende spam på den måde.  Skift koden på msn og de holder op.

Men om der er andre måder ved jeg ikke. (er der nok)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)