Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Balancesum igen igen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft noget fast kørsel, som er udført i 2009, men først bliver sat ind på kontoen i 2010. Virksomheden har sendt mig en opgørelse i starten af 2010

Indtægten er regnet med i 2009, men skal den så også regnes med i balancesummen ??

Nogen der kan svarer decideret på det ?

Jeg fører dobbelt bogholderi via et excl- regneark.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:43

jamen  den   skal  være  med  i  din  balance  for  2009

du  har  lavet   kørslen   og  har  vel  også  dem  en faktura  for det  dateret  i  2009

men da  den først  betales  i 2019   -  skal  den  så  medregnes  som  et  tilgodehavende  udestående fakturabeløb   på  på  dine  debitorer  nede  i  Status delen

Det  anede   mig  at  du  sidder med  et  excel  hvor  du  kun  regner  dine  indtægter  og  udgifter  endende  med  et  resultat.   Men du  mangler  garanteret   Status delen  i  det  regneark -   og  derfor  fighter  du  med  det  her  lille  problem  (hvis  det  blot  er  en   enlig faktura)

Prøv  nu  lige  og  hent  et  prøveex   af  SummaSummarum  på   http://www.summarum.dk/summa3.exe      Der  ligger  en  standardkontoplan  som du  evt  kan rette til   så  det  ligner  dit  excel ark.    Hvis   det  føles  godt;  så  efter   ca  100 bilagsnr.  -  så får du  måske  behov  for  at   løse en licens.  Så  håber  jeg  da  at  tænker  på  mig  i  den  situation.   Een  af  fordelene  ved  at  gøre  det  er   at  support  til  programmet  følger  med    Klik på  linket i min  foot´ er  herom

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 18:18

gætter  jeg  mon  rigtig  -  hvis  dit   næste  spørgmål  er  Hvordan  får  du  lavet  et  Årsregnskab  ud  af  dit  excel-ark  f.eks.  til   aflvering  til  SKAT????

Se  det  kommer  du  nemt  til   når du  får  indtastet  tallene  fra  excel-arket  i   SummaSUmmarum -  thi  der  ligger  der  en  rapport  til  udskrift  lige  til  højrebenet  (eller  måske  højrehånden)  

LAV  ÅRSREGNSKAB   -  fix  og  færdig

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:16

Den indtægt, du har haft i 2009 men først fået udbetalt i 2010 er et tilgodehavende (et aktiv) og ad den vej bliver den en del af din balancesum.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 21:22

ups   kan  se at jeg  skriver  at  der først  betales   i  2019   Gosh   en  slåfejl !!!!!!

skulle selvfølgelig  være  2010   ............beklager

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)