Jeg har haft noget fast kørsel, som er udført i 2009, men først bliver sat ind på kontoen i 2010. Virksomheden har sendt mig en opgørelse i starten af 2010 Indtægten er regnet med i 2009, men skal den så også regnes med i balancesummen ?? Nogen der kan svarer decideret på det ? Jeg fører dobbelt bogholderi via et excl- regneark. |
jamen den skal være med i din balance for 2009
du har lavet kørslen og har vel også dem en faktura for det dateret i 2009
men da den først betales i 2019 - skal den så medregnes som et tilgodehavende udestående fakturabeløb på på dine debitorer nede i Status delen
Det anede mig at du sidder med et excel hvor du kun regner dine indtægter og udgifter endende med et resultat. Men du mangler garanteret Status delen i det regneark - og derfor fighter du med det her lille problem (hvis det blot er en enlig faktura)
Prøv nu lige og hent et prøveex af SummaSummarum på http://www.summarum.dk/summa3.exe Der ligger en standardkontoplan som du evt kan rette til så det ligner dit excel ark. Hvis det føles godt; så efter ca 100 bilagsnr. - så får du måske behov for at løse en licens. Så håber jeg da at tænker på mig i den situation. Een af fordelene ved at gøre det er at support til programmet følger med Klik på linket i min foot´ er herom