Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man medregne indtægt i balancesum for året, selvom den først kom ind på kontoen året efter?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Er det ok, at medregne indtægten i balancesummen for år 2009, selvom den først kom ind på kontoen d.08.01.2010 ?? Eller skal balancesummen være det beløb, som der står på kontoen d.31-12-2009 opgivet til Skat ??

Venligst

Bender

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Hej,

Hvis fakturaen er sendt (faktura dato) 31.12.2009 eller før, skal den ind som et tilgodehavende, og skal ikke indgå som en del af bankkontoen. Er fakturaen sendt d. 01.01.2010 eller senere skal den i regnskabet for 2010.

mvh

Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 12:50

hvad sidder du  og  laver  det  der  bogføring i ????   er det  et decideret  regnskabsprogram  (enten  det ene  eller andet)   eller   er  det en kassebog  eller  et  excel regneark

grunden til jeg  spørger  der  din  forklaring  i  den startende  tråd   om  at  du  ikke  har  noget  Tilgodehavende konto

Hvis  du  har   oprettet  den  der regning/faktura  pr  31. dec  eller tidligere  -  så   bliver  den  posteret  på  en  sådan  konto

Har du ikke  et  program  så  kan   du  hente  en  demo/prøve version  på  et  af mine  2  link  i  foot´eren  til henholdsvis  SummaSummarum  eller  Aesiras;  så  du  bliver  fri  for  de  her tvivlsspørgsmål  i fremtiden

Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:28

Det er fordi, at jeg har haft noget fast kørsel, som er udført i 2009, men først bliver sat ind på kontoen i 2010.

Indtægten er regnet med i 2009, men skal den så også regnes med i balancesummen ??

Nogen der kan svarer decideret på det ?

Jeg fører dobbelt bogholderi via et excl- regneark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

krediteres i resultatopgørelsen og debiteres som et tilgodehavende i 2009, i 2010 krediteres tilgodehavende og debiteres bankkontoen, så kort ja det skal med i balancesummen i 2009....du kan ikke have indtægten med uden at have en modpost i balancen, ellers er det ikke det dobbelte bogholderi, og overholder ikke bogføringsloven Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)