Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det holde i DK?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:

Per Thomsen:

I Danmark skal man godkendes af Finanstilsynet for at kunne drive bankvirksomhed.

Ja, det var lige det jeg havde på fornemmelsen. :)

Hvad nu hvis virksomheden bag hjemmesiden bliver godkendt af Finanstilsynet, går de privatelångivere der benytter hjemmesiden ind under godkendelsen?

Eller skal hvert enkelt privatlångiver, der benytter sig af hjemmesiden godkendes af Finanstilsynet enkeltvis?

Det kan jeg ikke forestille mig. For så skulle du også godkendes når du sætter penge ind i banken. I princippet låner banken jo også dine penge ud - Eller bruger i al fald pengene som kapital for at må låne penge ud.

Men problemet i DK er jo som skrevet i tråden, at man skal godkendes til at låne penge ud. Pengeinstitutterne skal have en solid kapital i ryggen for at må låne penge ud, og det er dyrt - derfor er det en høj rente som kunderne kommer til at betale.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28

Twism:

Men jeg har bare en eller dum anelse om at DK sucks når det kommer til disse koncepter.

Ja, klart, det er røvirriterende at bo i et land, hvor lovgivningen beskytter folk, så de ikke mister alle deres penge. Det er meget bedre at bo i USA, hvor der er færre love. Dér kan finansfolk uden problemer røvrende folk, tage ågerrenter og æde ens pension, så man som 80-årig skal arbejde 50 timer om ugen i et supermarked.

(Jeg forholder mig ikke til Zopas koncept - jeg påpeger blot, at banklovgivningen i DK er til for at beskytte forbrugerne, og at alternativet - det, man ser i USA - har store økonomiske negative konsekvenser for folk).

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:42

Andreas Krickhahn:

Men problemet i DK er jo som skrevet i tråden, at man skal godkendes til at låne penge ud. Pengeinstitutterne skal have en solid kapital i ryggen for at må låne penge ud, og det er dyrt - derfor er det en høj rente som kunderne kommer til at betale.

Hej.

Mht.bankerne er det ikke dyrt at låne penge for dem.
I øjeblikket låner de penge til en historisk lav rente.
Men desværre for os har bankerne gjort det modsatte af hvad der var hensigten - nemlig at sænke renten på deres lån til erhversdrivende.
Først fik bankerne finanspakkerne - reddede deres egen røv - nu har de så mulighed for at låne tilmeget lav rente - men tjerne styrtenes penge på renter - som vi må bøde for.
Undskyld mig!!! Men mon ikke regeringen skulle sætte en stoppe for det og tvinge bankerne til at låne penge ud til nogenlunde samme rente som de kan låne dem til.....

Et projekt bliver jo næsten ædt op i rente!

Fra Lyngby
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 165
Fra  www.findroommate.dk Skrevet kl. 10:05
Twism:
Men jeg har bare en eller dum anelse om at DK sucks når det kommer til disse koncepter.
Ja, klart, det er røvirriterende at bo i et land, hvor lovgivningen beskytter folk, så de ikke mister alle deres penge. Det er meget bedre at bo i USA, hvor der er færre love. Dér kan finansfolk uden problemer røvrende folk, tage ågerrenter og æde ens pension, så man som 80-årig skal arbejde 50 timer om ugen i et supermarked. (Jeg forholder mig ikke til Zopas koncept - jeg påpeger blot, at banklovgivningen i DK er til for at beskytte forbrugerne, og at alternativet - det, man ser i USA - har store økonomiske negative konsekvenser for folk)." Ja det kan godt være at der er en lovgivning til at beskytte folk. Men det jeg mener med at DK sucks med regler og love, er når det begynder at blive hæmmende for udviklingen og iværksætter lysten i danmark. Der er bare mange gode koncepter og ideer ude i den store verden som bare ikke kan indføres i vores lille osteklokke af land. Det er bare ærgeligt. Jeg mener bestemt ikke at det skulle være muligt at røvrende andre, men det sker jo også kun for nogle mennesker.

Mvh Kristian Matthes

Fra Lyngby
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 165
Fra  www.findroommate.dk Skrevet kl. 10:13

Der klokkede min Iphone lige i det svar . Så det kommer her

Ja det kan godt være at der er en lovgivning til at beskytte folk. Men det jeg mener med at DK sucks med regler og love, er når det begynder at blive hæmmende for udviklingen og iværksætter lysten i danmark. Der er bare mange gode koncepter og ideer ude i den store verden som bare ikke kan indføres i vores lille osteklokke af land. Det er bare ærgeligt. Jeg mener bestemt ikke at det skulle være muligt at røvrende andre, men det sker jo også kun for nogle mennesker.

Mvh Kristian Matthes

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:32

Per Thomsen:

I Danmark skal man godkendes af Finanstilsynet for at kunne drive bankvirksomhed.

§ 7. Virksomheder, der udøver virksomhed, som består i fra offentligheden at modtage indlån eller andre midler, der skal tilbagebetales samt i at yde lån for egen regning, dog ikke på grundlag af udstedelse af realkreditobligationer, jf. § 8, stk. 3, skal have tilladelse som pengeinstitut. Pengeinstitutter må kun udøve virksomhed som nævnt i bilag 1 samt virksomhed efter §§ 24-26.

http://www.finanstilsynet.dk/da/Regler-og-praksis/Lovsamling.aspx

Jeg tænkte på om man ikke kunne omgå det på en smart måde og i stedet for at kalde det for låne / bankvirksomhed og så bare kalde det for privatudlejningsbanken Big Smile

Grunden til at låne penge er jo fordi at man vil købe noget, men man kan jo også få noget blot ved at leje det, og så få første retten til at købe det for 1 krone efter vis antal måneder.

Eks.

Anna har set en fed computer i Fona til en kontantpris for 12.000 kroner eller betale 350 kroner over 60 måneder = 21.000 kroner.

Anna går så ind på privatudlejningsbanken.dk og efterlyser en person der er vil købe denne fede computer og så leje den ud til hende for 300 kroner over de næste 48 måneder = 14.400 kroner.

Jeg ved ikke om det er tilladt, men det vil jeg da næsten tro det er, for man må jo gerne udleje sin privatbolig - så hvorfor må man så ikke skulle kunne udleje sin privatcomputer?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

Twism:

Ja det kan godt være at der er en lovgivning til at beskytte folk. Men det jeg mener med at DK sucks med regler og love, er når det begynder at blive hæmmende for udviklingen og iværksætter lysten i danmark. Der er bare mange gode koncepter og ideer ude i den store verden som bare ikke kan indføres i vores lille osteklokke af land. Det er bare ærgeligt. Jeg mener bestemt ikke at det skulle være muligt at røvrende andre, men det sker jo også kun for nogle mennesker.

Jeg forstår sagtens din holdning, men selvom ens instikt måske fortæller en, at virksomheder trives bedst med meget lidt statslig regulering, så ser virkeligheden anderledes ud. Bl.a. er Danmark jo flere gange af et internationalt blad blevet kåret til det bedste land at drive forretning i - på trods af, at vi jo regulerer en del.

Du siger, at det kun er "nogle mennesker," der bliver røvrendt. I USA er det størstedelen af befolkningen, der bliver røvrendt af deres kreditkortfirma, mobilselskab, bank, supermarked osv., og de kan intet gøre ved det.

Resultaterne af manglende statslig regulering taler for sig selv: Kæmpe miljøkatastrofe i den Mexikanske Golf, og massive økonomiske problemer blandt den almindelige befolkning pga. finanskrisen. Og husk på, at finanskrisen også går ud over de små firmaer, som nu har problemer med at sælge deres varer og at låne i bankerne. Og hvem vinder så? De store firmaer på Wall Street samt BP og andre store firmaer. Nogle få bliver stenrige, resten bliver stærkt påvirket af finanskrisen økonomisk.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)