Det kan jeg ikke forestille mig. For så skulle du også godkendes når du sætter penge ind i banken. I princippet låner banken jo også dine penge ud - Eller bruger i al fald pengene som kapital for at må låne penge ud. Men problemet i DK er jo som skrevet i tråden, at man skal godkendes til at låne penge ud. Pengeinstitutterne skal have en solid kapital i ryggen for at må låne penge ud, og det er dyrt - derfor er det en høj rente som kunderne kommer til at betale. |
Twism:Men jeg har bare en eller dum anelse om at DK sucks når det kommer til disse koncepter.
Ja, klart, det er røvirriterende at bo i et land, hvor lovgivningen beskytter folk, så de ikke mister alle deres penge. Det er meget bedre at bo i USA, hvor der er færre love. Dér kan finansfolk uden problemer røvrende folk, tage ågerrenter og æde ens pension, så man som 80-årig skal arbejde 50 timer om ugen i et supermarked.
(Jeg forholder mig ikke til Zopas koncept - jeg påpeger blot, at banklovgivningen i DK er til for at beskytte forbrugerne, og at alternativet - det, man ser i USA - har store økonomiske negative konsekvenser for folk).