Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler en fed emballag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et emballage problem, som jeg håber der nogen der kan hjælpe med at løse for mig.

Vi er igang med at introducere kaffe på vores webshop, og i den forbindelse, mangler vi noget super fedt emballage vi kan sende det i. 

Der er dog et alt overskyggende krav, og det er vægten, de poser vi vil sælge vejer cirka 312 gram hver. Opgaven er at få 3 poser inklusiv emballage til at veje under 1000 gram.

Vi har forsøgt med traditionelle bobbel kuverter, og det kan godt lade sig gøre. Problemet med disse kuverter er dog designet, de er simpelthen for kedelige.

Vi vil gerne have noget der minder om en kasse, så hele “pakken” får et eksklusivt look. Emballagen må gerne være sort, og er det muligt at lavet noget tryk på det, så kunne det også være super fedt, men ikke umiddelbart et krav.

Jeg skal bruge mellem 100 og 200 styk af emballagen.

Ser frem til at hører fra nogle mennesker med nogle gode ideer, og der må da også være nogle iværksættere som måske kan tilbyde os en løsning.

Vh

Michael

Træt af kedelig kaffe? Prøv en automatisk espressomaskine fra Rigtig Kaffe

Fra Kolding
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 83
Fra  Emballage Bureauet Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

et oplag på 100-200 stk bliver uforholdsmæssig dyr hvis du bevæger dig udenfor standard. Du kan måske drømme om, at en iværksætter springer på hesten og løber afsted i et håb om at nappe produktionen engang ude i fremtiden - men sandsyneligheden er ikke stor. Her lidt om hvorfor:

  1. Emballagen skal udvikles, designes og konstrueres - dette tager tid som kun du kommer til at betale. pris ca 5.000,- inkl. skæreprøver og korrektur
  2. Der skal laves et stanseværktøj, som i dette tilfælde bør være ret lille pga. oplaget. Pris ca. 2.000,-
  3. Der skal indkøbes materiale. 5-10 kr /ark
  4. En stansemaskine skal køres ind (tid+materiale) inden gode emner kommer ud og produktionen startes herefter. opstart ca 500,- + ca 2,-/emne

Priserne er vejledene, men er et godt udtryk for gennemsnittet på markedet. Ligesom jeg ikke har inkluderet tryk, da du skal regne med ca. 4.000,- for at starte en trykmaskine op + en pæn slat ark til indkøring. Så et lille klistermærke fra et digital print hus vil være at anbefale.

Så jeg vil anbefale at du kigger efter en standard løsning - f.eks. hos jakodan - og tænker på efterkøbsoplevelsen istedet for indpakningen. dette kunne være et sødt lille kort eller en gimmick/gave som er lagt ind i "bobelkuverten". Et hurtigt indspark kunne være at købe en blank sort bobelkuvert hos jakodan, sætte en mat sort etiket på og ligge et blodrødt indlæg i kuverten som er bukket ned, så man, når kuverten åbnes, skal åbne en ekstra gang. Det vil være billigt, unikt og meget lækkert.

God vind med projektet - smagsprøver modtages gerne :o)

Dan Kjærsgaard
Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

klister 3-4 kaffebønner på kuverten??

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Ingemann:

 

Hej alle,

Jeg har et emballage problem, som jeg håber der nogen der kan hjælpe med at løse for mig.

Vi er igang med at introducere kaffe på vores webshop, og i den forbindelse, mangler vi noget super fedt emballage vi kan sende det i. 

Der er dog et alt overskyggende krav, og det er vægten, de poser vi vil sælge vejer cirka 312 gram hver. Opgaven er at få 3 poser inklusiv emballage til at veje under 1000 gram.

Vi har forsøgt med traditionelle bobbel kuverter, og det kan godt lade sig gøre. Problemet med disse kuverter er dog designet, de er simpelthen for kedelige.

Vi vil gerne have noget der minder om en kasse, så hele “pakken” får et eksklusivt look. Emballagen må gerne være sort, og er det muligt at lavet noget tryk på det, så kunne det også være super fedt, men ikke umiddelbart et krav.

Jeg skal bruge mellem 100 og 200 styk af emballagen.

Ser frem til at hører fra nogle mennesker med nogle gode ideer, og der må da også være nogle iværksættere som måske kan tilbyde os en løsning.

Vh

Michael

Måske du skal se om du kan få lavet en stor kuverter der er lavet som et kaffefilter?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også lave nogle "kuverter" i kraftigt hør eller lign..... Så de kommer til at ligne kaffesække.... Hvordan man så får frimærkerne til at sidde fast er en anden snak.... Men man kunne evt. sy noget pap på eller noget i den stil....

 

Om ikke andet ville det være en pissefed gimmick og det kunne gøres billigt - med en symaskine og en stencil (så I kan spraye "Kaffe" og måske jeres logo + adresse på) kunne I jo selv lave et par hundrede stk. på en weekend....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fama:

Du kunne også lave nogle "kuverter" i kraftigt hør eller lign..... Så de kommer til at ligne kaffesække.... Hvordan man så får frimærkerne til at sidde fast er en anden snak.... Men man kunne evt. sy noget pap på eller noget i den stil....

 

Om ikke andet ville det være en pissefed gimmick og det kunne gøres billigt - med en symaskine og en stencil (så I kan spraye "Kaffe" og måske jeres logo + adresse på) kunne I jo selv lave et par hundrede stk. på en weekend....

Det syntes jeg faktisk er et meget godt forslag du kommer med ( havde faktisk lidt af den samme idé, men var for fuld til at skrive det ). Jeg købte for nogen år tilbage en god whisky til 1000 kroner, den var pakket ind i en stofpose med snørrelukning - jeg bruger posen i dag til mine skakbrikker - posen er kongeblå og så står der Royal med guldskrift, mega fedt, og 1000 gange bedre en den papæske der hørte med til brikkerne.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hudpleje der får englene til at synge (B2B) :www.everydayluxury.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de fede inputs, det er helt sikkert noget vi kan arbejde videre med. 

Tror vi laver en løsning hvor man får pakken i en sort kuvert af en eller anden art, og inden i er der så en fed indpakning. Det skal nok give et eksklusivt look.

Hvis i interessere jer for kaffe, så tilmeld jer nyhedsbrevet på rigtigkaffe.dk, så får i besked når vi præsentere vores nye hjemmeside og kaffebønnerne :-)

Træt af kedelig kaffe? Prøv en automatisk espressomaskine fra Rigtig Kaffe

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Ingemann:

Tak for alle de fede inputs, det er helt sikkert noget vi kan arbejde videre med. 

Tror vi laver en løsning hvor man får pakken i en sort kuvert af en eller anden art, og inden i er der så en fed indpakning. Det skal nok give et eksklusivt look.

Hvis i interessere jer for kaffe, så tilmeld jer nyhedsbrevet på rigtigkaffe.dk, så får i besked når vi præsentere vores nye hjemmeside og kaffebønnerne :-)

Jeg syntes at du skal satse på det som Fama skrev - det med en sæk der er syet/flettet i naturmatriale. Det er super fedt, så kan dine kunder bare smide emballage ud i haven, eller ud på altanen, og sidde inden for i varmen og se fuglene guffe i sig af korn, og flyve af sted med nogen strå de kan bruge til at bygge en rede.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver jo spændende - og så må man jo sige i er hurtigere end os ;-)

Men emballagen til kaffe er i særdeleshed en udfordring og det har det også være for os.
Vi har brugt super meget tid på at finde den rette emballage.

Emballagen skal have de rigtige barriere egenskaber dvs. mod ilt, fugt og sollys.Dertil skal  kaffen kunne 'afgasse' hvis det er frisk ristet kaffe i vil sælge hvilket indbærer en ventil på posen ellers sprænger posen ganske enkelt (ventilen er noget som mange forveksler med en et reklame stundet nemlig 'aroma ventil til at dufte kaffen igennem' :-) )

Endelig skal præsentationen af kaffen også være i orden både visuelt og informationsmæssigt specielt ristedatoen og bønne oprindelsen og til sidst skal hele baduljen også være miljømæssig forsvarligt.

Svær opgave :-)

Du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du har nogle spørgsmål, jeg tror vi var været alt igennem.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)