Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling fra ApS uden at gøre det som udbytte?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer halvdelen af et ApS sammen med en partner. Vi er ikke aktivt ansat i firmaet mere, men firmaet får stadig nogle indtægter, og har derudover også en mængde penge i aktier.

Vi har aftalt at de nye indtægter (ca. 250 tkr/år) fordeles med 3/4 til mig, og 1/4 til min partner, uden at ejerforholdene ændres. Jeg går ikke ud fra at man må udbetale forskelligt udbytte til 2 partnere der har samme antal anparter. Så hvordan kan vi gøre det nemmest?

- Ved at jeg opretter en enkeltmansvirksomhed og fakturer firmaet fra denne?

- Ved at jeg får det udbetalt som honorar?

- Andre muligheder?

Venlig Hilsen,

Jesper

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:44

Er det ikke blot at ændre vedtægterne i enstemighed, så de foreskirver en overskudsdeling som den du angiver. Jeg kender ikke til de præcise regler, men det er da for firkantet hvis det ikke kan lade sig gøre.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 23:06

Problemet er at firmaet allerede har aktiver i form af aktier og afkast deraf som stadig skal fordeles 50/50 ligesom anparterne er fordelt. Det er kun nogle specifikke fremtidige indtægter som skal have en anden fordeling. 

Så vidt jeg kan se, kan man ikke lave differentieret udbytte blot via vedtægtsændringer. 

Jesper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Hej!

Beskat dem helt normalt...krumspring som opretttelse af enkeltmandsfirma, udbetale som

honorar mv. hjælper ikke.........bordet fanger alligevel.

Så bid i det sure æble!

MvH

Peter

Tilmeldt 1. Jul 10
Skrevet kl. 09:30
Hej Peter, Det er ikke ment som et forsøg på at sparre skat. Tværtimod. Jeg ved slet ikke hvad du mener med "som normalt". Jeg kan vel ikke udbetale det som udbytte uden at min partner skal have det samme ud? Og jeg ikke ansat i firmaet, så jeg kan ikke blot lave det som simpel løn. Er der da en simpel måde jeg helt overser? Kan jeg fakture firmaet som privatperson og indberette det oven i min normale lønindkomst (fra andet firma)? Jeg er lidt grøn i det, da alle indtægter tidligere var 50-50, og derfor blot kunne trækkes ud som udbytte?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Hej igen!

Jamen så udbetal det som honorar.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)