Hej Kort baggrund: Jeg får angstanfald, men er i behandling og har det nu væsentligt bedre. Desuden har jeg stor støtte fra famlie mv. Jeg modtager sygedagpenge, hvor ét af betingelserne i §27 (stk. 1 nr. 3) har været opfyldt og jeg har defor fået forlænget dagpenge perioden. (det har været et langt forløb, bla. med fejlbehandling) Nu mener de at jeg ikke længere er i behandling og tager ikke medicin, hvorfor denne paragraf ikke længere er opfyldt. Det er jeg ikke enig i, arbejder stadig med sygdommen med de ting jeg har lært ved et behandlingsforløb ved Risskov og det går fremad, i roligt tempo. Jeg har fået et brev, hvor de meddeler at sygedagpenge ophører om 2 uger og hvor der er en frist på 7 dage til at udtale mig i. Mit første spørgsmål, er det rimeligt? Jeg skal nå at gennemlæse deres materiale, gennemlæse paragraffer, finde gode svar til deres vurdering og nedfatte det hele i en rapport. Desuden er det ikke utænkeligt at jeg gerne vil have ekstern hjælp til det, og hvem kan nå det på en uge? Er det lovligt at give så kort varsel? De henviser til Forvaltningsloven §19 ("I henhold til forvaltningsloven §19, har du ret til at udtale dig i sagen"). Når det er sagt, så vil jeg gerne høre, om der er nogle der har nogle fifs til sådan en udtalelse, er der noget man skal være opmærksom på? (det er ikke et særligt specifikt spørgsmål, ved det godt). Jeg har jo kun ét skud i bøssen til at modargumentere, og fortælle dem at paragrafferne stadig er opfyldt. Jeg er ikke medlem af en fagforening, er der evt. nogle der kan hjælpe med min udtalelse? På forhånd tak.
|
Selvstændig og blevet syg? Hvad er reglerne egentlig? Læs med hvad Krifa har at sige her!