Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygedagpenge stop for udbetaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kort baggrund: Jeg får angstanfald, men er i behandling og har det nu væsentligt bedre. Desuden har jeg stor støtte fra famlie mv.

Jeg modtager sygedagpenge, hvor ét af betingelserne i §27 (stk. 1 nr. 3) har været opfyldt og jeg har defor fået forlænget dagpenge perioden. (det har været et langt forløb, bla. med fejlbehandling)

Nu mener de at jeg ikke længere er i behandling og tager ikke medicin, hvorfor denne paragraf ikke længere er opfyldt. Det er jeg ikke enig i, arbejder stadig med sygdommen med de ting jeg har lært ved et behandlingsforløb ved Risskov og det går fremad, i roligt tempo.

Jeg har fået et brev, hvor de meddeler at sygedagpenge ophører om 2 uger og hvor der er en frist på 7 dage til at udtale mig i. Mit første spørgsmål, er det rimeligt? Jeg skal nå at gennemlæse deres materiale, gennemlæse paragraffer, finde gode svar til deres vurdering og nedfatte det hele i en rapport. Desuden er det ikke utænkeligt at jeg gerne vil have ekstern hjælp til det, og hvem kan nå det på en uge? Er det lovligt at give så kort varsel? De henviser til Forvaltningsloven §19 ("I henhold til forvaltningsloven §19, har du ret til at udtale dig i sagen").

Når det er sagt, så vil jeg gerne høre, om der er nogle der har nogle fifs til sådan en udtalelse, er der noget man skal være opmærksom på? (det er ikke et særligt specifikt spørgsmål, ved det godt). Jeg har jo kun ét skud i bøssen til at modargumentere, og fortælle dem at paragrafferne stadig er opfyldt.

Jeg er ikke medlem af en fagforening, er der evt. nogle der kan hjælpe med min udtalelse?

På forhånd tak.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:35

Selvstændig og blevet syg? Hvad er reglerne egentlig? Læs med hvad Krifa har at sige her!

Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:44

Hej igen

Da jeg tidsmæssigt er noget presset vedr. denne sag, skriver jeg lige det vigtigste af mine spørgsmål lidt tydeligere:

I henhold til forvaltningslovens §19, hvor man har ret til at udtale sig i en sygedagpengesag (mv.). Er det så ok, at fristen for at udtale sig er sat med kun en uges varsel fra modtagelse? Hvor i loven står der, hvad fristen min. skal være?

Jeg finder det særdeles kort, i forhold til at jeg skal have kontakt til en advokat, selv sætte mig ind i det, og skrive en perfekt rapport som dækker problemstillingerne på en professionel måde, og undrer mig over at det er lovligt at sætte fristen så kort.

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 12:50

Jeg tror du skal tale med din pratiserende læge og få ham til at skrive en udtalelse.

Det er ikke noget jeg ved så meget om, men min gamle mor fik lægen til at ordne ulykkes forsikrings papirer for sig.

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:53

Hej jeg er på ingen måde jurist og vil klart anbefale dig at kontakte en sådan med det samme.

I den omtalte lov dækker §19 over partshøring du kan læse mere om den her:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105127

I lovteksten er der ikke fastsat en nærmere minimumsgrænse for hvor lang tid du har til at give svar i en given sag men der i mod står der blot 'Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse'

Jeg vil kontakte en jurist med speciale i forvaltningsret med det sammen for at få en vurdering.

Der kan nemt være en praksis for fastsættelse af en tidsmæssige nedre grænse.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:19

Hej.

Du må endelig ikke få din praktiserende læge til at skrive noget på nuværende tidspunkt. Du skal heller ikke have en advokat med ekspertise i forvaltningsret.

Det du har brug for en en advokat der har speciale i erstatsningssager vedr sygdom og ulykke og sygedagpenge. Jeg er selv uddannet forsikrings mægler og har som sådan arbejdet en hel del med erstatningssager vedr. sygdom og sygedagpenge. jeg kender derfor en rigtig god advokat på dette område. Jeg vil gerne formidle kontakten for dig, hvis du er interesseret heri.

Du må gerne sende mig en privat meddelelse på min mail: am@Nr1-okonomikontoret.dk

jeg har kontor i Lystrup ved Århus. Du må også gerne ringe til mig på tlf. 2084 8737

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)