Hej,
jeg er ny på siden og har et præcis spørgsmål til jer alle, håber jeg får mange svar. Jeg går i tanke med at opstarte en butik med brugt børnetøj, har en klar forestilling over, hvordan butikken skal ses ud engang og hvad jeg vil tilbyde kunderne osv. Ihvertfald skal det være en "indladende butik" dvs. pænt, rent og meget hyggeligt. En besøg i min butik skal være en oplevelse for både børn og voksne ! Min idee er at handle på kommission, altså jeg får varerne og sælger dem videre i min butik. fx: 40% af salgsprisen er til den, der har afleveret varen til salg og 60% til mig som provision.
Nu mit spørgsmål: Skal den form af virksomheden momregistreres eller bedre sagt, skal jeg betale moms til SKAT ? Hvis ja, på hvilket beløb skal der betales moms ved følgende eksempel: salgspris 80,00 kr. - 40% (32 kr.) = 48 kr. ( 60 % til mig )
Jeg har læst at man skal ikke betale moms hvis man har en omsætning til/under 50.000 kr. / år. Gælder det også til den form af virksomhed ?
Jeg glæder mig over mange svar ... |
atlantis2010:Jeg går i tanke med at opstarte en butik med brugt børnetøj, har en klar forestilling over, hvordan butikken skal ses ud engang og hvad jeg vil tilbyde kunderne osv. Ihvertfald skal det være en "indladende butik" dvs. pænt, rent og meget hyggeligt. En besøg i min butik skal være en oplevelse for både børn og voksne !
Du bør lave en grundig research af markedet, da der virkelig er hård kamp pt, og rigtig mange i tøjbranchen bløder for alvor!
atlantis2010:Min idee er at handle på kommission, altså jeg får varerne og sælger dem videre i min butik.
fx: 40% af salgsprisen er til den, der har afleveret varen til salg og 60% til mig som provision.
Ville du selv sælge til dit tøj til den fordeling? 40% af salgsprisen på brugt tøj, er altså meget lidt. Et par dages salg på TS, www.rebuy.dk eller andre sider, vil indbringe sælgeren væsentlig mere...
Hvis du ik selv vil sælge til den pris, hvorfor skulle andre så gøre det?
Og vil du med så lav en pris, kunne tiltrække nok sælgere af børnetøj til, at du har et fornuftigt og spændende udvalg?
Kunder er noget af det mest kritiske, og er udvalget lille eller kedeligt, så ser du dem oftest kun en gang, ja måske kun i 1-2 minutter...
Du har rigtig mange ting, som du skal have gennemarbejdet og overvejet, inden du evt starter op! For der er rigtig mange løse ender og spørgsmål uden svar...