Morten Nielsen - Kidznet.dk: Ja, jeg tror så også at det må blive Facebook-annoncering. For nu hvor du siger det, så er det der man nemmest får indskænket sin brugergruppe til kun at blive vist til potentielle brugere.
Det er lidt flueknepperi, men jeg mener faktisk det vil være gavnligt for den videre markedsføring, hvis du får byttet om på hønen og ægget.
Det er ganske korrekt, at på FB kan du målrette din annoncering direkte til specifikke målgrupper. Men det kan du jo strengt taget også med AdWords - der er målgrupperne så ikke så nemme, at segmentere direkte i alder, civil status osv. osv.... Her handler det om at segmentere ud fra hvilke søgetermer, de putter ind i systemet i modsætning til hvilke personlige data de putter ind.
Som sagt er det lidt flueknepperi.... Men den guldrandede pointe er at jeg ganske enkelt ikke tror du har så mange søgetermer, at arbejde med. Folk ved ganske enkelt ikke der eksisterer et site som dit, hvorfor de naturligvis ikke rigtigt søger på det. Du har så naturligvis en masse generelle søgetermer, for forældre til mindre børn, at gå efter. Men der er du så i en sindssygt skarp konkurrence - tager vi fat i "for sen abort", som der er blevet nævnt, er det altså nogle rigtigt store kanoner, du er oppe imod. Sex og Samliv f.eks.....og den gode hr. deMib har vist også en finger med i et at top ti resultaterne.... Så hvis vi kigger på FB vs AdWords mener jeg ikke så meget det handler om at indskrænke sin målgruppe. Det handler ganske enkelt om at det er omsonst for dig, at få din målgruppe til at komme til dig. Derfor er FB langt mere interessant..... og den tilgang til markedsføringen, med det er dig der skal komme til dine brugere, tror jeg vil gavne dig utroligt meget - ihvertfald her i de første 12 måneders tid.
Morten Nielsen - Kidznet.dk: Jeg har jo en målsætning om at nå 500 daglige besøgende inden 1. januar 2010, så der skal vores nuværende besøgstal lige ganges op med 10

Det tror jeg bestemt ikke er nogen urealistisk målsætning.... Særligt ikke hvis du bliver ved med at udvikle på sitet/konceptet og hænger ved i din markedsføring..... Med den rette indsats (på begge fronter) tror jeg sådan set 500 daglige besøgende er et ret konservativt mål :)
Den er dog langt fra hjemme endnu - der er masser af plads til udvikling.... Men udgangspunktet er bestemt lovende!