Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflevere årsregnskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg er lige startet op som selvstændig her for nogen måneder siden. Der er derfor især én ting, som jeg er i tvivl om.

Skal alle selvstændige aflevere et årsregnskab, og hvis ja, hvor og hvordan skal det afleveres, og hvordan skal det egentlig se ud...?

Undskyld mit nok meget dumme spørgsmål...

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Skrevet kl. 23:42

Ps. Firmaet er kun en enkeltsmandsvirksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45

Hej!

Alle selvstændige erhvervsdrivende skal udarbejde et årsregnskab, som opfylder lovgivningen

(mindstekravsbekendtgørelsen, bogføringsloven mv.).

Du skal ikke aflevere det i første omgang, tal skal udfyldes via selvangivelsen, dog kan SKAT

anfordre dit årsregnskab til kontrol.

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 00:22

Hej Anders.

Tillykke med din virksomhed, det kræver mod og viljestyrke og hårdt arbejde at få succes som selvstændig.

Der er mange ting man skal være opmærksom på når man starter som selvstændig.

Du skal føre en daglig kassekladde over dine indtægter og udgifter. kassekladden danner grundlag for den senere bogføring af dine posteringer (indtægter og udgifter). Når disse bliver bøgført danner de grundlag for dit årsregnskab.

hvis du virkelig vil være selvstændig, vil du vel også omsætte for mere end kr. 50.000,- årligt.

Vil du det, skal du momsregistreres.

Du skal også have tegnet forsikring af dit erhvervsløsøre og du skal have en sygedagpengeforsikring der dækker dig selv hvis du bliver syg.

Du kan købe en startpakke på vores hjemmeside, hvis du vil have os til at opstarte bogføringen for dig.

Du kan se mere på: www.Nr1-Shop.dk

Du kan også vælge at deltage på et af vore regnskabskursus, det næste afholder vi i september måned.

Hvis du vil vide mere om dette kan du skriver til mig: am@Nr1-okonomikontoret.dk

Vi har endnu ikke få lagt det på vores hjemmeside og i vores shop.

Du må også gerne ringe til mig hvis du vil have nogle gode råd om hvordan du får din virksomhed organiseret.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:32

Hej Anders

Kravene til dit regnskab er ikke så store, og hvad det lige vil sige, afhænger af flere forskellige ting. Regnskabet skal ikke se ud på en bestemt måde, men det skal leve op til nogle krav som også Peter nævner. Men du skal på din selvangivelse for 2010 (som du får i april 2011) kunne oplyse, hvad virksomhedens skattepligtige indtægt har været. Og du skal også kunne redegøre for, hvad virksomheden ejer, og hvordan det er finansieret.

Derfor er det vigtigt, at du kender de grundlæggende regler. Du kan starte med at deltage i forskellige informationsmøder, hvor SKAT i hvert fald er leveringsdygtige - de vil også gerne komme på et gratis servicebesøg hos dig, hvor de hjælper dig med at få tingene på plads. Det har alle virksomheder ret til, og det er en god idé at benytte sig af det.  Dit lokale væksthus (http://www.startvaekst.dk/) har nok også et godt tilbud om noget gratis eller meget billig undervisning i emnerne. Du kan også komme forbi Regnskabsskolen - vi har også nogle gratis informationmøder, hvis du er i nærheden af København (http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode).

Reserver under alle omstændigheder tid til at komme forbi på Iværk&Vækst, som er årets største iværksætterevent. Der er masser af gratis rådgivning at finde. (http://ivaerk.dk). Blandt andet har SKAT en stand, hvor man kan spørge om alt muligt, uden ligefrem at skulle på kursus eller have dem på besøg. Og der er rigtig mange Aminoer, som du kan få hilst på ved samme lejlighed.

Indtil du finder ud af lidt mere:

1. Gem alle bilag, både dem du ved, du kan trække fra og dem, du er usikker på
  2. Skriv regninger på alt, hvad du sælger og gem en kopi til dig selv

De bedste hilsner

Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Skrevet kl. 09:09

Mange tak for hjælpen allesammen!

Nu skrev Peter, at jeg ikke i første omgang skal aflevere årsregnskab. Hvornår skal jeg så aflevere det, og foregår det også elektronisk, ligesom så meget andet mht. Skat?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:49

Anders:
jeg ikke i første omgang skal aflevere årsregnskab. Hvornår skal jeg så aflevere det

Det skal KUN afleveres hvis SKAT beder om det. Da indsendes det med posten, e-mail eller afleveres.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:02

Hej Anders

Der er selvfølgelig lovkrav og hensynet til skat og banken, men jeg vil anbefale dig at lave regnskabet af hensyn til dig selv. Og derfor løbende få det bogført således at du har overblik over hvilke varer du tjener dine penge på, og hvilke du ikke tjener på og dermed må overveje at udfase.

Ligesom du løbende kan afstemme saldi på dine konti og resultatet med dine forventninger (budget).

Derfor vil jeg anbefale dig at gå til et informationsmøde både hos SKAT og hos en regnskabs kyndig.

Bor du på Sjælland så tag med på et informationsmøde hos Anette/Regnskabsskolen.

Bor du i Jylland kan du tilmelde dig et informationsmøde hos mig/Nr1 Økonomikontoret.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:43

Du skal bruge tallene fra dit årsregnskab på din selvangivelse.

/Anette

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)