Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afsluttes et I/S hvis den ene part ikke vil lukke?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede pr. 1/1 en virksomhed sammen med 2 andre. I april afbrydes samarbejdet med den ene, og vi ændrer virksomheden til kun at have to ejere. I den forbindelse laver vi et kort skriftligt dokument, hvor vi beskriver, at partneren fraskriver sig alle aktiver og passiver i virksomheden, som derfra overgår til mig og den sidste partner.

Primo juni bliver jeg også nød til at trække mig, og vi skriver ligeledes et dokument, som beskrevet ovenfor. Han accepterer altså, og underskriver dokumentet, som ifølge I/S.kontrakten løser mig fra alle forpligtelser i virksomheden.

Problemet er så blot nu, at den sidste partner endnu ikke har omsregistreret virksomheden, så jeg ikke længere står som ejer. Hvis han så taber en masse penge og indgår aftaler han ikke kan leve op til, går jeg ud fra det kan komme til at hænge på min økonomi, da ejere af et I/S jo hæfter solidarisk.

Kan jeg på nogen måde få mig fjernet som ejer af virksomheden?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Hej!

Udfyld en ophørsblanket..og send denne sammen med det underskrevne dokument til EogS.

MvH

Peter

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:51

Altså blot med ændringen om at han overtager så det bliver en enkeltmandsvirksomhed eller lukke den fuldstændigt?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53

Hej!

Hvis han er ene, så skal det lukkes, med de skattemæssige konsekevenser lukningen nu giver.

Han skal så starte op igen med nyt CVR.nr.

MvH

Peter

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:56

Perfekt... Tak for det!

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)